تشریح انواع PLC شرکت زیمنس

پی ال سی در واقع یک کنترل کننده ی ساخته شده با میکروپروسسور هست که بر مبنای برنامه ی موجود در حافظه اش و با توجه به اطلاعاتی که توسط دستگاه های ورودی دریافت کرده یک سری خروجی را فعال یا غیر فعال میکند. شرکت های سازندۀ این وسیله تقریباً یک دهه است که آن را به بازار عرضه کرده اند. بیشترین کاربرد پی ال سی ها در سوئیچینگ یا کلید زنی در فرآیند های صنعتی است. توسط پی ال سی می توان فرمان قطع و وصل کلید، مدار فرمان کنتاکتوری، رله ها (رله قطع یا رله وصل)، بوبین شیر برقی هیدرولیکی و… را طبق یک برنامه و زمان مشخص کنترل نمود. ها را با هم شبکه کرده و با یک کامپیوتر مرکزی مدیریت نمود تا بتوان کار کنترل سیستم های بسیار پیچیده را نیز با سرعت و دقت بسیار بالا و بدون نقص انجام داد. پی ال سی رک از دیگر انواع مختلف پی ال سی زیمنس بوده که نحوه کارکرد و عملکرد آن همانند پی ال سی های از نوع ماژولار می باشد.

این محصول از لحاظ قیمت و کارایی از مناسبترین پی ال سی های موجود در بازار است و به دلیل داشتن قابلیت های زیاد و قیمت مناسب به یکی از محصولات پرکاربرد و پر استفاده در بخش اتوماسیون صنعتی کشور ایران قرار گرفته است. C7 ترکیبی از S7-300 و Operator Control است و علاوه بر اینکه کار کنترلی را انجام میدهد, بر روی نمایشگر آن میتوان پیغام ها , plc 1200 زیمنس رخدادها مقادیر مربوط به فرآیند را دید و فانکشن هایی را نیز توسط صفحه کلید روی آن اعمال نمود. C7 به صورت کمپکت بوده و انواع مختلف دارد که توانایی آنها با هم متفاوت است. برای برنامه نویسی این PLC ها علاوه بر STEP7 زیمنس نرم افزار Protool نیز روی کامپیوتر مورد نیاز است که با استفاده از آن میتوان پیکر بندی و تنظیمات پنل مانیتورینگ زیمنس را انجام داد.

کنترلرهای پیوسته

خروجی ها نظیر ورودی ها می توانند از نوع گسسته(دیجیتال) یا پیوسته (آنالوگ) باشند. پی ال سی های دلتا و زیمنس از جمله بهترین برندهای پی ال سی در کشور است و تعداد متخصصان و قطعات مربوط به آن به آسانی در دسترس می باشند. از این نوع پی ال سی معمولا برای پروژه های هوشمند سازی و اتوماسیون کارخانه ها استفاده می شود. PLC ها بر اساس اندازه به 5 دسته نانو پی ال سی، میکرو پی ال سی، متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ تقسیم می شوند. ظرفیت حافظه این PLCها نیز بر اساس ظرفیت ورودی/خروجی آن ها متفاوت خواهد بود. در ابتدا پیش از آنکه به بررسی انواع پی ال سی بپردازیم به طور مختصر به تعریف plc می پردازیم.

دریافت قیمت و پیش فاکتور از طریق واتساپ به شماره 09124010873 و یا تماس با 33962174

این در حالی است که در MODULAR PLC، کلیه تجهیزات به یکدیگر متصل می شوند. برهمین اساس، پی ال سی های رک برای پروژه های بزرگ از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. در تصویر زیر نحوه قرار گرفتن ماژول های ورودی خروجی در کنار CPU و منبع تغذیه را مشاهده می کنید. این کار باید به صورت پیوسته انجام شده و نمی توان بین ماژول ها از فضای خالی استفاده کرد.

کنترلرهای الکترونیکی (Electronic)

تشریح انواع PLC شرکت زیمنس برخی از ماژول ها یا نقاط ورودی به ورودی های دیجیتال که ورودی های گسسته نیز نامیده می شوند واکنش نشان می دهند، که در دو حالت روشن و خاموش هستند. دیگر ماژول ها یا ورودی ها به سیگنال های آنالوگ واکنش نشان می دهند. آموزشگاه برق گستران با سال ها تجربه در زمینه برگزاری دوره های تخصصی برق و الکترونیک مفتخر است که سالانه بیش از 2000 نیروی انسانی متخصص را وارد بازار کار برق و الکترونیک می نماید. این آموزشگاه با به کارگیری اساتید با تجربه و متخصص بر این هدف است که مفاهیم برق و الکترونیک را به صورت کاملا عملی و پروژه محور به کارآموزان علاقه مند انتقال داده و آن ها را برای ورود به بازار کار آماده و تربیت نماید.

  • هنگامی که قصد کار کردن با این نوع از پی ال سی ها را دارید نیاز است تا قابی را در انتهایشان نصب کرده و سپس آغاز به کار نمایید.
  • بعد از عرضه پی ال سی Simatic S5 این مدل از پی ال سی ها به بازار عرضه شد و خود آن ها شامل 5 خانواده سیاتیک می گردند که عبارتند از S7-200 زیمنس، S7-300 زیمنس، S7-300C زیمنس، S7-400 زیمنس و S7-400H زیمنس.
  • برخورداری از خروجی و ورودی های بیشتر (تا ۳۰۰ ورودی خروجی)، امکان استفاده از PLC مجتمع را در پروژه های متوسط میسر ساخته است.
  • اما برخی دیگر از plc های زیمنس به صورت ماژولار هستند که این به معنی قابل انتخاب بودن ماژول های دلخواه از آن گروه، بسته به نیاز مصرف کننده است.
  • همچنین این محصولات از سایر محصولات هم رده در برندهای دیگر قیمت مناسب‌تری را داشته و بسیاری از صنعتگران را مجاب به استفاده از این محصول در دستگاه‌های خود کرده‌اند.
  • لازم به ذکر است که افزودن مقدار ورودی و خروجی به این نوع پی ال سی متناسب با قدرت و توان پردازنده صورت می گیرد.
اصولاً کل پی ال سی ها با هر شرکت سازنده ای چهار مدل پی ال سی می سازند که این چهار مدل پی ال سی با نام های مختلف در هر شرکت سازنده شناخته می شود. اتوماسیون صنعتی زیمنس دارای ماژول تابعی می باشد که عملیات ویژه را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. هر یک از قیمت plc زیمنس s7 300ا دارای ماژول تغذیه زیمنس است که همین ویژگی کمک می‌ کند دستگاه‌ ها به بهترین نحو ممکن راه اندازی شوند. در صورتی که شما plc زیمنس را از نمایندگی خریداری کنید گارانتی محصول را دریافت خواهید کرد و همچنین قیمت استاندارد برای خرید قیمت plc زیمنس s7 300 پرداخت خواهید نمود. اما اگر شما از فروشندگان غیر معتبر plc های زیمنس را خریداری نمایید هزینه بالاتری برای خرید پرداخت خواهید کرد و همچنین گارانتی محصول را نمی توانید دریافت نمایید.