آشنایی با انواع شیر صنعتی سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran

این مدل شیر توپی تاپن تری بال یا همان توپی از قسمت بالا مونتاژ می شود. مجرابند شیر گوه ای با زاویه 3 تا 5 درجه به شکل مخروطی استوانه می باشد که این نوع مجرابند مخروط، آببندی کامل بین آن و نشیمنگاه را فراهم می کند. سازمان ملی استاندارد برای تمامی محصولات
غذایی از جمله فراورده های لبنی مانند انواع ماست، شیر، دوغ، پنیر، دسرها، خامه
و… اقدام به نگارش استانداردهای مختلف کرده است. در این مرحله شیر سریعا تحت فرآیند
پاستوریزاسیون قرار می‌گیرد تا تمامی عوامل پاتوژنیک (بیماری زا) آن کشته شده و
سپس برای تولید محصولات مختلف به خط تولید ارسال می‌شود. وضعیت نگهداری استاندارد شیر در شیرخام برای استفاده در کارخانجات فراورده‌های لبنی باید بلافاصله پس از دوشیده شدن،  تا دمای  خنک شده و توسط ماشین‌های حمل شیر دارای مخازن استیل دو جداره و تمیز به کارخانه منتقل شود.

عملکرد شیر‌ها از نظر سطح مقطع عبور جریان

موقعیت نصب پیشنهادی شیرهای خودکاری که ارسال فرمان از طریق هوا صورت می گیرد، در نقطه بالای سیستم، انتهای خط و در بالای رایزر تغذیه است. این نوع شیر به همراه شیر ساچمه ای و زاویه دار جهت جلوگیری از پدیده لرزش در اثر فشار در مسیر خطوط لوله استفاده می شود. جریان سیال در موقع ورود دیسک را به طرف مسیر خود بلند کرده و از اطراف آن عبور می کند و در موقع قطع جریان دسیک به نشیمنگاه چسبیده و اجازه برگشت به سیال را نمی دهد. عمل اصلی این شیر در حقیقت قطع کامل و یا ایجاد ارتباط بین دو جریان سیال است. این بدان معناست که این نوع شیرها بایستی کاملاً بسته باشند و در واقع بصورت نیمه باز نمی توان از آنها استفاده کرد. سلونوئید ولو یا شیر برقی یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات در سیستم پنوماتیک است.

نظرات

آشنایی با انواع شیر صنعتی سایت تخصصی خرید ابزار دقیق ایران | kasrasaran در کنار این استانداردهای بین المللی، می‌توان از دو استاندارد IGS و IPSنام برد که با شرایط ایران شرکت سیال صنعت کسری ساران تناسب بیشتری دارند. این تجهیزات، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را دارند که با توجه به نوع و کارکرد آن‌ها متفاوت خواهد بود. به طور مثال، شیرآلاتی که برای انتقال مایعاتی همچون آب استفاده می‌شوند، دارای بدنه فولادی ضد زنگ هستند. در برخی از سیستم‌هایی که نیاز به پیشگیری از وقوع حوادث وجود دارد، شیرآلات به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند. به طور کلی جنس شیرآلات در صنعت، از چدن، برنج، برنز، استیل، فولاد کربن و فولاد ضد زنگ است. نوع اتصال شیرآلات چدنی به صورت فلنجی و نوع اتصال شیرآلات برنجی به صورت دنده ای است.

  • این مدل از شیر ها ، گاهی اوقات با نام ESDV یا Emergency shutdown valve معرفی می‌شوند، شیر توپی‌ای با مکانیزمی که جریان مایعات را در سیستم خطوط لوله متوقف می‌کند.
  • برند شیرآلات چدنی در این فروشگاه شامل میراب، وگ ایران بی همتا، فاراب، سام، زتکاما و اکون می‌شوند.
  • به همین دلیل سیال با چرخش کمتری از این شیر عبور کرده و در نتیجه افت فشار کمتری متحمل می شود.
  • در محیط های بسته، تنظیم کردن جریان می تواند باعث آسیب به سیت (Seat) شود.
  • در مواردی همچون، سیال با دما و ویسکوزیته بالا، سیال دارای اختلاف فشار صفر و سیال دارای جسم خارجی استفاده می کنند.
شکل مجرابند در شیرآلات مختلف به صورت های دیسکی، توپی، مخروطی، دروازه ای و غیره می باشد. بدنه ولو که مابقی اجزای دیگر درون آن جاگذاری و روی آن نصب می شوند با روش ریخته گری یا فورج و با بدنه یک تیکه، دو تیکه و گاها سه تیکه نسبت به سایز، تولید می گردد که ضخامت و نوع تولید وابسته به فشار و دمای کاری می باشد. محل اتصال ولو که قسمتی از بدنه آن می باشد به صورت فلنجی (Flange)، رزوه ای (Threaded) یا جوشی (Butt Welded Or Socket Welded) ساخته می شود. بال شیر توپی ترینیون از بالا و پایین به دو عدد استم متصل می باشد و بال، بین سیال و سیت نگه داشته می شود و آب بندی انجام می شود. بور این شیر توپی به شکل V می باشد و برای کنترل جریان می توان از آن استفاده کرد که با توجه به درصد عبور سیال، بال هم انتخاب می شود.

این مایع در تمامی جهان به دو روش سنتی و صنعتی تولید می‌شود که در اصطلاح به آن شیر صنعتی و شیر سنتی گفته می‌شود. با گذشت زمان در Sirca International ما شروع به بازاریابی و تولید لوازم جانبی برای فعال کردن، کنترل و تنظیم شیر ها کردیم. اینها بر روی شیر ها و اکچویتور ‌های خود ما نصب شده‌اند تا به مشتریان خود “مجموعه‌های” کاملی را ارائه دهیم که قادر به برآورده کردن متنوع‌ترین نیازهای سیستم هستند. این همه در مورد انتخاب شیری است که به بهترین وجه با نیاز شما مطابقت دارد. این راهنمای خرید به شما کمک می کند تا از بین انواع شیرآلات، بهترین مناسب را انتخاب کنید. این شیر كه مصرف بیشتری دارد دارای بدنه و درپوش می باشد كه درون آن دیسكی كه ممكن است یكی یا دوتایی باشد بوسیله پین مخصوصی به بدنه لولا شده وآویزان می باشد.