خرید مادربرد کامپیوتر Motherboard و قیمت مادربرد کامپیوتر

این را هم در صفحه مشخصات مادربرد می‌توانید پیدا کنید ولی چیزی نیست که مستقیما به مادربرد مربوط باشد. در واقع این پردازنده اصلی است که از حداکثر میزان خاصی حافظه رم پشتیبانی می‌کند و مادربرد نیز به تبع آن از همان میزان حافظه رم پشتیبانی خواهد کرد. مثلا مادربردهایی که سوکت آن‌ها LGA ۱۷۰۰ است از پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می‌کنند و این پردازنده‌ها نیز حداکثر از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم.

  • نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند.
  • در صورتی که سوال خاصی دارید آن را با ما درمیان بگذارید، کارشناسان نت ران در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.
  • اندازه این شیار دقیقا به اندازه شیار PCI-E x۴ است ولی مختص نصب درایوهای SSD با رابط NVMe است یعنی نمی‌توانید چیز دیگری به غیر از درایو SSD در آن نصب کنید.
  • شرکت رایانه ای چینی لنوو در سال 1984 در شهر پکن تاسیس گردید و در حال حاضر از بزرگترین شرکت های تولید و توزیع کننده لپ تاپ، رایانه و انواع تجهیزات جانبی و دیجیتالی در جهان به شمار می آید.
چیپست‌ها از نظر امکانات، بازدهی و پایداری بسیار متفاوت اند و بنابراین گزینه ای بسیار حیاتی در انتخاب مادربرد به حساب می‌آیند. مادربردهای ساده و ارزان‌قیمت تنها ممکن است دارای ۴ لایه باشند؛ اما امروزه اکثر آن‌ها دارای ۶ تا ۸ لایه هستند. مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند. VRM‌ها معمولاً توسط تراشه‌ی جداگانه‌ای مدیریت می‌شوند و ماژول‌ها را برای ولتاژ موردنیاز سوئیچ می‌کنند. آن‌ها خارج از کار کاملا داغ می‌شوند؛ از این‌رو اغلب برای جلوگیری از اتلاف انرژی، توسط یک هیت‌سینک فلزی پوشانده می‌شوند. یک پردازنده‌ی دسکتاپ استاندارد، مانند Intel i7-9700K، می‌تواند بیش از ۱۰۰ آمپر جریان را هنگام بارگیری کامل بگیرد.

بهترین پردازنده سال 2023 + سی پی یو آیفون 15 در مقابل مک بوک های 2023 بررسی برترین CPUهای جدید

شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و با توجه نیازتان مادربرد موردنظرتان را انتخاب کرده و خریداری نمایید. ازآنجایی‌که مادربردهای ارائه‌شده توسط جالبو از تنوع بالایی برخوردار هستند با انتخاب صحیح می‌توانید از پرداخت هزینه اضافی نیز جلوگیری کنید. پس بسیار مهم است که مادربرد را برای چه کاربردی نیاز دارید تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس کارایی و قیمت داشته باشید. از دیگر موارد تفاوت مادربردهای گیمینگ با مادربرد ساده می‌توان به ارتفاع کم آن‌ها اشاره کرد.

بهترین مادربردهای DDR3 را بشناسید.

چیزی که در مورد شیارهای PCI-E باید به خاطر بسپارید نسخه آن‌هاست چرا که نسخه شیار نیز در پهنای باند آن تاثیر دارد (این شامل تمام شیارهای PCI-E چه شیارهای PCI-E معمولی با اندازه‌های ذکر شده و چه شیارهای PCI-E M۲ می‌شود). خوشبختانه اگر اندازه شیار PCI-E از اندازه رابط کارت بزرگتر باشد باز هم امکان نصب کارت در آن وجود خواهد داشت. مثلا می‌توان کارتی را که رابط آن x۱ است و در حالت عادی در شیار PCI-E x۱ نصب می‌شود در شیارهای x۴، x۸ و x۱۶ نیز نصب کرده و از آن استفاده کرد اما برعکس آن صادق نیست یعنی اگر اندازه رابط کارت از اندازه شیار PCI-E بزرگتر باشد به هیچ عنوان امکان نصب آن در آن شیار وجود نخواهد داشت. شیارهای مختلف PCI-E و برخی از کارت‌هایی که قابلیت نصب در آن‌ها دارند را می‌توانید در جدول زیر ببینید. اما سرعت‌های حافظه رم که مادربرد از آن‌ها پشتیبانی می‌کند معمولا بیشتر از یکی دوتاست و جلوی بعضی از آن‌ها هم در پرانتر کلمه OC آمده که مخفف Overclock است. Overclock همانطور که قبلا گفتیم به معنای استفاده از یک قطعه با سرعتی بیش از سرعت استاندارد آن است که البته در صورت استفاده زیاد در طولانی‌مدت باعث کاهش عمر قطعه خواهد شد.

محصولات این شرکت بر اساس گواهینامه های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و توانسته است در بین کشورهای گوناگون از جمله ایران به محبوبیت زیادی دست یابد. مادربرد مدل TB250 BTC PRO این برند به دلیل کیفیت خوبی که دارد جزو بهترین مادربردها برای استفاده در استخراج ارزهای دیجیتال در سال گذشته محسوب شده است. گرچه پردازنده اینتل همچنان در عملکرد تک هسته ای بسیار قدرتمندتر از ای ام دی است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند هسته ای به میان آید، پردازنده رایزن بی مانند است. به عنوان مثال مادربرد B350 MORTAR از برند MSI از چیپ ست B350  شرکت ای ام دی استفاده می کند و این چیپ ست در کنار سوکت سی پی یو AM4 امکان استفاده از سی پی یوهای قدرتمند رایزن را فراهم می آورد. از ویژگی های این مادربرد می توان به این نکته اشاره نمود که چهار اسلات رم روی آن به کار رفته است که این امکان را فراهم می آورد تا 64 گیگابایت رم DDR4 را روی آن ها نصب کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار