شیر گیوتینی استیل چیست قیمت فروش شیر گیوتینی استیل مشخصات شیر گیوتینی استیل پیکاتک | kasrasaran

شیرهای گیوتینی جهت انتقال سیال با گرانروی بالا (سیال های لجنی) و یا سیالاتی که دارای ذرات جامد می باشند مورد استفاده قرار میگیرند. دیسک شیر گیوتینی اغلب به دلیل برخورد با سیال همیشه از جنس‌های استیل و فولاد با پوشش کرم و آلومینیوم برنز که مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارند تولید می‌شود. اتصال به خط لوله در شیر گیوتینی در مدل های لاگ تایپ و ویفری از سایز “2 تا “36 در کلاس فشاری 150 مطابق استاندارد ASME B16.5 و و بر اساس استاندارد EN1092 در کلاس های فشاری PN10, PN16, PN6 تولید می شوند.

همچنین با در نظر گرفتن متریال و جنس به کار رفته در ساخت آن به مدل های استیل و فولاد و چدن و برنزی اینجا را بررسی کنید تقسیم شده است. علاوه بر آن انواع دستی و پنوماتیک این نوع شیر را بر اساس عملگر طراحی و تولید کرده اند که این دو مدل جزء مهم ترین مدل های این دستگاه به شمار می آیند. میزان خوردگی این نوع سیالات بسیار بالا بوده و به همین جهت شیر گیوتینی به صورتی است که در حین عبور سیال بدنه و تیغه پایینترین میزان سطح تماس با سیال را خواهد داشت. این شیرها برای استفاده در محیط های خورنده، فرسایشی و ساینده مناسب هستند. دیسک استنلس استیل در داخل بدنه شیر گیوتینی بین سیت هایی از جنس لاستیک EPDM یا NBR یا تفلون PTFE در تمام مدخل بدنه آب بندی بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد. دیسک Stainless Steel از دو طرف کاملآ پولیش و صیقلی میباشد تا از دیسک از یک حرکت نرم و روان برخوردار باشد.

  • و در قسمت انتهایی تراشکاری شده تا بصورت تیغه ای در داخل مواد غلیظ و جامد و پودری نفوذ کند و به بستن مناسب شیر کمک کند.
  • دیسک Stainless Steel از دو طرف کاملآ پولیش و صیقلی میباشد تا از دیسک از یک حرکت نرم و روان برخوردار باشد.
  • از آنجا که پیش نیاز اصلی در خرید هر محصول داشتن اطلاعات مناسب از آن موضوع می باشد، این نوشتار به عنوان یک راهنمای جامع در بحث معرفی و خرید شیر چاقویی یا شیر گیوتینی در انواع مختلف توسط کارشناسان فنی مجموعه ناین تهیه شده است.
  • شیر کشویی یا گیت ولو دارای یک دیسک کشویی است که در جهت عمودی محور کانال حرکت می‌کند.

در صورتی که سیال مورد نظر اسیدی و دارای یون کلر باشد, باید از استنلس استیل 316 استفاده شود که مقاومت خوبی در برابر انواع اسید ها دارد. شیر گیوتینی استیل بیشتر در انواع آزمایشگاه ها و فاضلاب کارخانجات به کار می رود. این شیر ها مقاومت خوبی نسبت به شیرهای ساخته شده از جنس کربن استیل و فولاد دارند. به همین بیشتر شیر های گیوتینی موجود در بازار همان شیر گیوتینی استیل هستند.

شیرآلات فولادی

از این شیر عمدتاً برای قطع و وصل جریان و یا تغییر جهت جریان در خط لوله استفاده می‌شود. شیرآلات فولادی در کلاسهای مختلفی طراحی و تو لید می شود، کلاس شیرها نشان دهنده فشار کاری شیرها در دمای کاری آنها بر اساس استاندارد  ASME B16.34  می باشد. امروزه بسیاری از شیرهای فولادی طراحی و تولید می شوند که در تمامی صنایع از جمله صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به کار می روند. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، شیر گیوتینی از اجزای بسیار ساده ای تشکیل شده است که همین امر باعث کاهش میزان چشمیگیری افت فشار در سیال میشود . فولادهای زنگ نزن سری 300 همان فولادهای آلیاژ کروم و نیکل هستند، که تقریبا تمام ریز ساختار آستنیتی آن به دلیل وجود نیکل می‌باشد. در بعضی گریدهای آلیاژ بالا برای کاهش میزان نیکل مورد نیاز از نیتروژن استفاده می‌شود.

مکانیزم آب بندی شیر گیوتینی

شافت یا همان استم از جنس استیل و یا فولاد تولید می شود که رزوه های آن را در فرآیندهایی در برابر سایش و فشار مقاوم سازی می کنند. سیت و سیت رینگ در شیر چاقویی یا شیر گیوتینی براساس نوع سیال و فشار و میزان حرارت در جنس های مختلف استیل و لاستیک و تفلون و برنز انتخاب می گردد. این شیر دارای ساختمانی دو تکه است که در قسمت تماس با فلنچ ها ضخامت بیشتری را شاهد هستیم و همین امر باعث تقویت طرفین و مقاومت بیشتر شیر شده است. شیر گیوتینی که به شیر چاقویی نیز معروف است، دریچه ای است که در وسط آن تیغه ای عمودی دارد و به تدریج باز یا بسته می شود. شیرهای گیوتینی بدنه ای از چدن، فولاد و فولاد و تیغه ای از فولاد ضد زنگ دارند.

شیر گیوتینی استیل چیست قیمت فروش شیر گیوتینی استیل مشخصات شیر گیوتینی استیل پیکاتک | kasrasaran