راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics

به کانتینری گفته می‌شود که، کالاهای چند صاحب کالا، درآن تجمیع شده است. حمل‌کننده‌ی عمومی، در مسیرهای تحت پوشش خود، آگهی می‌دهد، و کالای هر مشتری را، که حاضر به خرید خدمات او باشد، حمل می‌کند. حمل‌کننده‌ی عمومی، مسولیت کالا را، از زمان تحویل‌گیری، تا تحویل‌دهی، به‌عهده می‌گیرد. گردانند‌گان خطوط کشتیرانی منظم ممکن است صاحب یا اجاره‌کننده‌ی کشتی از صاحبان دیگر یا خریدار فضای بارگیری بر روی کشتی‌های خطوط دیگر باشند. این عبارت به معنای این است که کشتی بار را به خارج از آن تحویل یکی از طرفین داده است. ممکن است این تحویل گیرنده، گمرک، یک کشتی دیگر یا خریدار باشد.

  • اداره‌ی یک خط وظیفه و کار دشواری است و مستلزم تبادل انبوهی از اطلاعات و تهیه‌ی اسناد حمل برای صدها محموله، در https://www. transemartlogistics.com هر سفر است.
  • برای حمل و نقل دریایی، بارنامه­های خاصی وجود دارد که به آن بارنامه دریایی می­گویند.
  • در عمل، بانکها از قبول چنین بارنامه‌اي خودداري می‌کنند مگر اینکه در قرارداد بین خریدار و فروشنده، اعتبار آن مورد پذیرش واقع شود.
  • این حالت تابع یک فرصت زمانی و تعرفه‌ی خدمات کانتینری است که توسط خطوط کشتیرانی تعیین می‌شود.

به طور کلی در CFS ، امکان انبارداری و جابه جایی کالا ، می بایست وجود داشته باشد . مکانی است در بندر کانتینری که در آن کالای عمومی درون کانتینر باربندی یا از آن تخلیه می‌شود. به‌طور طبیعی در CFS امکانات انبارداری و جابه‌جایی کالای عمومی نیز می‌باید وجود داشته باشد. پس از مطالعه اجمالی درخصوص انواع حمل و کانتینرهای کاربردی بهتر است آشنایی مختصری با مسیرهای حمل دریایی که کشتی­ها از طریق دریا یا اقیانوس آن‌ها را می ­پیمایند، داشته باشیم.

کاهش تشریفات گمرکی صادرات

معنی این عبارت در اسناد مربوطه به پایان مسئولیت حمل کانتیر در محل می باشد. هزینه‌های انتقال در حمل دریایی به معنای هزینه‌های بارگیری یا تخلیه‌ی کانتینر خالی و پر می باشد. در مواردی استفاده می شود که مشتری خود حمل کانتینر را از محوطه‌ی کانتینری بندر یا خط به انبار خویش و بازگرداندن آن به محل اولیه، برعهده دارد و آن‌را جداگانه پرداخت می‌نماید. یکی دیگر اصطلاحات حمل و نقل دریایی ، Carrier است و به‌کسی گفته می‌شود که در قبال دریافت کرایه‌ی حمل، کالا یا مسافر را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر حمل کند. در این مقاله سعی شده است تا حد امکان اصطلاحات رایج در حمل و نقل دریایی به صورت تخصصی و مختصر گفته شود. با شرکت سپاهان همراه ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا، واردات کالا از چین، واردات کالا از دبی و حمل هوایی و حمل دریایی کالا همراه شوید.

صادرات مواد غذایی

راهنمای جامع اصطلاحات تخصصی حمل و نقل دریایی اصطلاحات کشتیرانی | transemartlogistics خدماتی مربوط به حمل که طی انتقال کشتی های از خطوط فرعی به خطوط اصلی ارائه می شود. به معنای بندری است که حمل کانتینرهای پر، یا نیمه‌پر در آن محل صورت می گیرد. جایگاه یا اشکاف به معنای جای معین برای قرارگرفتن یک کانتینر در کشتی است.

حمل کننده فردیست که در ازای دریافت پول فرد یا کالایی را از جایی به جای دیگر جابجا می کند . لشینگ(یا مشکل مهارسازی کانتینرها) یکی از محدودیت‌های بارگیری کانتینر بالای عرشه و درب انبارها در ردیف‌های دوم به بالا می باشد. وقتی است که محموله‌های چند فرستنده در ایستگاه بارگیری و بارچینی، جمع‌آوری شده و پس از بارگیری در یک کانتینر، برای یک نفر گیرنده‌ واحد ارسال می‌گردد. گرداننده‌گان خطوط كشتي‌راني منظم، ممكن است صاحب كشتي، اجاره‌كننده‌ی كشتي، از صاحبان ديگر، يا خريدار فضاي بارگيري، بر روي كشتي‌هاي خطوط ديگر، باشند. خط كشتي‌راني، برنامه‌ی زماني خود را آگهي مي‌كند، و به ‌طور معمول، هر كالاي مناسبي را به ‌شرط داشتن فضاي خالي، قبول مي‌كند.

صادرات کالا