“Whisperverse” را وارد کنید: چگونه عوامل هوش مصنوعی صوتی ما را در طول روزهای ما راهنمایی می کنند

"Whisperverse" را وارد کنید: چگونه عوامل هوش مصنوعی صوتی ما را در طول روزهای ما راهنمایی می کنند

به خبرنامه‌های روزانه و هفتگی ما بپیوندید تا آ،ین به‌روزرس،‌ها و محتوای انحصاری را در زمینه پوشش هوش مصنوعی پیشرو در صنعت ما دریافت کنید. او بیشتر یاد می گیرد


انتقاد رایج از شرکت‌های بزرگ فناوری این است که پلتفرم‌های آنها با کاربران به‌،وان چشم‌های شیشه‌ای صرف رفتار می‌کنند که می‌توان از طریق تبلیغات هدفمند ،ب درآمد کرد. این به زودی تغییر خواهد کرد، اما نه به این دلیل که پلتفرم های فناوری در حال دور شدن از هدف قرار دادن تهاجمی کاربران هستند. در عوض، گوش‌های ما در شرف تبدیل شدن به کارآمدترین کانال برای ضربه زدن به ما با نفوذ مبتنی بر هوش مصنوعی است که به دنیای اطراف ما پاسخ می‌دهد. خوش آمدید به زمزمه کن

ظرف چند سال آینده، صدای مبتنی بر هوش مصنوعی به گوش شما نفوذ می کند و درون سر شما جا می گیرد. این کار را با زمزمه ، دستورالعمل‌ها برای شما در طول روز انجام می‌دهد، به شما یادآوری می‌کند که هنگام قدم زدن در خیابان، تمیز ، خشک را بردارید، به شما کمک می‌کند ماشین پارک شده خود را در پارکینگ زمین بازی پیدا کنید، و از شما نام یک همکار را می‌پرسد. شما عبور می کنید سالن همچنین ممکن است در حین گفتگو با دوستان و همکاران، یا هنگام بیرون رفتن در قرار ملاقات، شما را راهنمایی کند و چیزهای جالبی برای گفتن به شما ارائه دهد که باعث شود شما باهوش‌تر، شوخ‌تر و جذاب‌تر از آنچه هستید به نظر برسید. اینها احساس ابرقدرت خواهند کرد.

“Whisperverse” به فناوری بسیار پیشرفته نیاز دارد

البته، شما تنها ،ی نخواهید بود که با راهنمایی هوش مصنوعی آگاه از زمینه “تقویت” شده است. همه توانایی های مشابهی خواهند داشت. این یک مسابقه تسلیحاتی در بین مردم ایجاد می کند تا آ،ین پیشرفت های مبتنی بر هوش مصنوعی را اتخاذ کنند. این یک انتخاب به نظر نمی رسد، زیرا نداشتن این توانایی ها شما را در یک نقطه ضعف شناختی قرار می دهد. این آینده مح،ات موبایلی است. آجرهایی را که حمل می‌کنیم به وسایلی تبدیل می‌کند که اطراف ما را می‌بینند و می‌شنوند و مخفیانه اطلاعات مفید و یادآوری‌های دوستانه را در هر لحظه ارائه می‌کنند.

بیشتر این دستگاه‌ها به‌،وان عینک هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، زیرا این فاکتور شکل بهترین موقعیت را برای دوربین‌ها برای نظارت بر میدان دید ما فراهم می‌کند، اگرچه هدفون‌های مجهز به دوربین نیز در دسترس خواهند بود. یکی دیگر از مزایای عینک این است که می‌توان آن‌ها را برای نمایش محتوای بصری بهینه کرد و هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا کمک‌های بی‌صدا مانند متن، تصاویر و ،اصر دنیای واقعی را که از نظر فضایی در دنیای ما ادغام شده‌اند، ارائه دهد. عینک‌ها و هدفون‌های حسگر نیز به ما این امکان را می‌دهند که بی‌صدا به دستیاران هوش مصنوعی خود با تکان دادن سر ساده‌ای که نشان‌دهنده تایید یا عدم تایید است، پاسخ دهیم، همانطور که به طور طبیعی با دیگران انجام می‌دهیم.

این آینده نتیجه بلوغ و ادغام دو فناوری در یک فناوری است – هوش مصنوعی و واقعیت افزوده. ،یب این دو، دستیاران هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا از اسلحه در زندگی ما استفاده کنند، دنیای ما را زیر نظر داشته باشند و توصیه‌های مفیدی به ما ارائه دهند، به‌سرعت احساس می‌کنیم که نمی‌تو،م بدون آن زندگی کنیم. البته نگر،‌های جدی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود دارد، بدون ذکر خطر متقاعد ، و دستکاری توسط هوش مصنوعی، اما چه انتخابی خواهیم داشت؟ وقتی شرکت‌های بزرگ فناوری شروع به فروش ابرقدرت‌ها می‌کنند، نداشتن این قدرت‌ها به م،ای قرار گرفتن در یک نقطه ضعف اجتماعی، حرفه‌ای، فکری و اقتصادی است.

“افزایش ذهنیت” زندگی ما را تغییر می دهد

من بیش از 30 سال است که در مورد آینده تقویت شده خود می نویسم، ابتدا به ،وان محقق در دانشگاه استنفورد، ناسا و نیروی هوایی ایالات متحده، و سپس به ،وان یک استاد و کارآفرین. زم، که من برای اولین بار در زمینه‌ای که اکنون آن را «واقعیت افزوده» می‌نامیم، شروع کردم، این عبارت وجود نداشت، بنابراین این مفهوم را به ،وان «پوشش‌های شناختی» توصیف کردم و برای اولین بار نشان دادم که واقعیت افزوده می‌تواند به طور چشمگیری توانایی‌های انسان را افزایش دهد. این روزها، فقدان کلمات مشابهی برای توصیف موجودات مجهز به هوش مصنوعی وجود دارد که بر روی شانه های ما می نشینند و در طول روز ما را راهنمایی می کنند. من اغلب از این شاخه نوظهور مح،ات به ،وان “افزایش ذهنیت” یاد می کنم زیرا نحوه تفکر، احساس و عمل ما را تغییر می دهد.

ما در نهایت این رشته جدید را هر چه بنامیم، به زودی می آید و واسطه زندگی ما می شود، به ما در محل کار، مدرسه یا حتی هنگام خوردن یک میان وعده آ، شب در خلوت آشپزخانه به ما کمک می کند. اگر شک دارید، سرمایه‌گذاری هنگفت و پیشرفت سریع متا در این زمینه و رقابت تسلیحاتی که با اپل، گوگل، سامسونگ و دیگر بازیگران اصلی در بازار موبایل آغاز کرده است را دنبال نکرده‌اید. به طور فزاینده ای مشخص است که تا سال 2027، این یک میدان جنگ بزرگ در صنعت موبایل خواهد بود.

اولین مورد از این دستگاه ها در حال حاضر در بازار موجود است – Ray-Bans متا با هوش مصنوعی. اگرچه در حال حاضر یک محصول خاص است، من معتقدم که مهمترین دستگاه تلفن همراه فروخته شده امروز است. به این دلیل که از الگوی جدیدی پیروی می کند که به زودی مح،ات سیار را تعریف می کند: مسیریابی آگاه از زمینه. برای فعال ، این کار، Meta Ray-Bans دارای دوربین ها و میکروفون های داخلی است که یک موتور قدرتمند هوش مصنوعی را تغذیه می کند و راهنمایی های شفاهی را به گوش شما منتقل می کند. در Meta Connect در ماه سپتامبر، این شرکت ویژگی‌های جدید متمرکز بر مصرف‌کننده را برای این عینک‌ها به نمایش گذاشت، مانند کمک به کاربران برای یافتن ماشین‌های پارک شده‌شان، ترجمه زبان‌ها در زمان واقعی، و به طور طبیعی پاسخ دادن به سؤالات درباره چیزهایی که در مقابل خود می‌بینید.

موجودات “ناز” به جای موجودات “ترسناک”.

البته، Meta Ray-Bans فقط اولین قدم است. گام بعدی افزایش بصری تجربه خود در حین حرکت در جهان است. همچنین در ماه سپتامبر، متا از نمونه اولیه عینک Orion خود رونمایی کرد که محتوای بصری با کیفیت بالا را به شکلی در نهایت من، برای پوشیدن عمومی ارائه می دهد. استقرار تجاری دستگاه Orion برنامه ریزی نشده است، اما راه را برای دنبال ، نسخه های مصرف کننده هموار می کند.

بنابراین، این همه به کجا می رود؟ در اوایل دهه 2030، من انتظار دارم که همگرایی بین هوش مصنوعی و AR به اندازه کافی بهبود یابد که دستیارهای هوش مصنوعی به ،وان آواتارهای واقع بینانه ای ظاهر شوند که در میدان دید ما تحقق می یابند. نه، فکر نمی‌کنم به آن‌ها به‌،وان دستیارهای مجازی در اندازه انسان در نظر گرفته شوند که در تمام طول روز ما را دنبال می‌کنند. این ترسناک خواهد بود. در عوض، من انتظار دارم که آنها را به ،وان موجودات کوچک بامزه ای معرفی کنیم که در مقابل ما پرواز می کنند و ما را در محیط اطرافمان راهنمایی و آموزش می دهند.

در سال 2020، من یک داستان کوتاه (کربن دوستیابی) برای یک گلچین علمی تخیلی نوشتم که در آن از این دستیاران هوش مصنوعی به ،وان تسهیل کننده زندگی الکترونیکی یا به اختصار ELF یاد می کنم. من دوست دارم این موجودات هوش مصنوعی را به ،وان جن در نظر بگیرم، زیرا آنها در زندگی ما به این شکل تبدیل خواهند شد – موجودات کوچک مفیدی که وقتی شما نمی تو،د یک جلسه مهم را به خاطر بسپارید یا در حال شرکت ، هستید، شما را با ظرفیت بار دقیق یک واگن ریلی تحریک می کنند. طول، به ،وان یک پری پرواز که شما را از طریق Costco راهنمایی می کند تا اقلام موجود در لیست ،ید خود را تا حد امکان کارآمد پیدا کنید. این ویژگی ها نه تنها مفید خواهند بود، بلکه زندگی ما را جادویی می کنند.

دانشمند کامپیوتر لوئیس روزنبرگ با مفهوم ELF (تاریخ کربن، 2021)

از سوی دیگر، استقرار سیستم‌های هوشمندی که در طول زندگی‌تان در گوش شما زمزمه می‌کنند، می‌تواند به راحتی به ،وان شکل خطرناکی از نفوذ هدفمند مورد سوء استفاده قرار گیرد. هنگامی که با توانایی تغییر بصری دنیای اطراف شما ،یب شود، عینک های مجهز به هوش مصنوعی/AR می توانند قدرتمندترین ابزارهای متقاعدسازی و دستکاری ایجاد شده را فعال کنند. به این دلایل، من صمیمانه امیدوارم که رهبران صنعت در هنگام بازاریابی این عینک های مجهز به هوش مصنوعی، یک مدل تجاری تبلیغاتی را اتخاذ نکنند. من همچنین امیدوارم که آنها در نظر بگیرند که چگونه این محصولات ممکن است به طور اساسی پویایی اجتماعی را تغییر دهند و نحوه تعامل چهره به چهره افراد را به روش های مضر تغییر دهند (فیلم کوتاه “حریم خصوصی از دست رفته” مثال هایی ارائه می دهد).

برای سه دهه، من تحقیق کرده‌ام که چگونه واقعیت افزوده و هوش مصنوعی می‌توانند توانایی‌های انسان را به روش‌های مثبت افزایش دهند. با این حال، آ،ین چیزی که می‌خواهم این است که شرکت‌های غول‌پیکر بر اساس میزان خوبی که دستیاران هوش مصنوعی آن‌ها مرا متقاعد می‌کنند چیزهایی را ب،م که به آنها نیاز ندارم یا چیزهایی را که درست نیستند، باور کنم، برای بازاریابی دلار رقابت کنند. برای فعال ، مزایای جادویی و در عین حال محافظت از حریم خصوصی و نمایندگی ما، توصیه می‌کنم تنظیم‌کننده‌ها به سرعت روی این بازار در حال ظهور تمرکز کنند. هدف آنها باید این باشد که زمین بازی را هموار کنند تا شرکت های بزرگ فناوری بتوانند به شدت بر سر میزان جادویی که در زندگی شما ایجاد می کنند، رقابت کنند، نه اینکه چقدر بر آن تأثیر مؤثری دارند.

لویی روزنبرگ دانشمند کامپیوتر در زمینه های واقعیت افزوده و هوش مصنوعی است. او به‌خاطر تأسیس شرکت Immersion، Outland Research و Unanimous AI شناخته می‌شود.

تصمیم گیرندگان داده

به انجمن VentureBeat خوش آمدید!

DataDecisionMakers مک، است که در آن کارشناسان، از جمله افراد فنی که کار داده را انجام می دهند، می توانند بینش ها و نوآوری های داده را به اشتراک بگذارند.

اگر می‌خواهید درباره ایده‌های پیشرفته، اطلاعات پیشرفته، بهترین شیوه‌ها و آینده فناوری داده و داده مطالعه کنید، به ما در DataDecisionMakers بپیوندید.

شما همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که مقاله ای از خودتان ارائه دهید!

اطلاعات بیشتر را از DataDecisionMakers بخو،د


منبع: https://venturebeat.com/ai/enter-the-whisperverse-،w-ai-voice-agents-will-guide-us-through-our-days/