گوگل ادورز یا گوگل ادز چیست؟

به این آگهیها اصطلاحاً paid search و به نتایج معمول که در زیر آن میآید نحوه کار با گوگل ادز organic search میگویند. به این موارد از تبلیغات shopping ads میگویند. وقتی تبلیغی درست می کنید و آن را آماده می کنید، تیم Ads تبلیغات شما را می بیند که آیا از خط مشی و شرایط و ضوابط گوگل ادز پیروی می کند یا خیر و بعد از آن تبلیغات شما را تایید می کند و تبلیغات شما اجرا می شود، به نظر می رسد برای این کار باید حساب تبلیغاتی شما پول داشته باشد.

سایت گوگل ادز

با این حال، حتی اگر شما همه چیز را درست انجام داده باشید، بازم سخته که بتونیم عملکرد کمپین رو پیش بینی کنیم. همچنین برای مدیریت تبلیغات ادوردز با سفارش اکانت مدیریت شده گوگل، مدیریت تبلیغات گوگل خود را برونسپاری کنید و تنها با دسترسی مستقیم به عملکرد تبلیغاتتان نظارت کنید. بنابراین میتوانید با انتخاب کلمات کلیدی درست، انتخاب متن مناسب برای تبلیغ و آزمایش آن و همچنین افزایش ارتباط بین کلمه کلیدی، متن تبلیغ و محتوای صفحه فرود امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید. همانطور که در گوگل ادوردز گفتیم علاوه بر کلمه کلیدی، روشی دیگر نیز برای هدفگذاری وجود دارد. به این شکل که باید تا سقف 120 دلار هزینه کنید تا به همان اندازهای که پرداخت کردید اعتبار هدیه بگیرید. درنتیجه شما میتوانید با توجه به این بررسی گوگل برای کلمات کلیدی انتخابی و یا متن تبلیغ خود تصمیم بگیرید.

براساس میزان Quality Score شما و میزان هزینه پیشنهادی شما به ازای هر کلیک ، گوگل تصمیم می گیرد که کدام یک از وب سایت هایی که در این زمینه در گوگل ادز شرکت کرده اند را در صدر نتایج ، به کاربر نمایش دهد. شبکه نمایش گوگل به شما این امکان را میدهد که تبلیغات متنی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی (در یوتیوب) و همچنین تبلیغات HTML و فلش را نیز داشته باشید. همچنین گوگل بر اساس جستوجوهای کاربران و یا صفحاتی از وب که مرتب به آنها سر میزنند، آنها را در گروههای خاص قرار میدهد، مانند گروه علاقهمند به ورزش و طرفدار یک تیم خاص و یا گروه علاقهمند به عکاسی از طبیعت یا گروه فعال در یک کسبوکار خاص. اگر بخواهیم فقط برای لحظه ای تصور کنیم که راه اندازی گوگل ادز بر رتبه بندی تاثیر می گذاشت، چه اتفاقی میافتاد؟ 3. دست یافتن به اطلاعات دقیق: با اجرای کمپین در Google Ads می توانیم اطلاعات دقیقی از آن داشته باشیم.

PRICE: احتمالا در برخی تبلیغات گوگل ادز متوجه نمایش قیمت محصول در کنار لینک آن در نتایج جستجو شدهاید. Structured Snippet: این افزونه به شما امکان میدهد برخی ویژگیهای کسبوکار یا محصولات خود را به صورت برجستهتری نمایش دهید. شما برای معرفی بهتر برند خود به مردم و افزایش فروش محصولات و خدماتتان به تبلیغات گوگل نیاز دارید. علاوه بر اینها، از میان افرادی که تبلیغ شما را به طور گذرا در خیابان یا صفحات اینترنتی مشاهده میکنند شاید تعداد بسیار اندکی به محصولتان نیاز داشته باشند. گوگل ادز تبلیغ شما را به لیدهای بالقوه (potential leads) و مشتریانی نمایش می دهد که به سرویس/محصول شما علاقه مند هستند. برای استفاده از سیستم ادوردز شما زمانی هزینه می کنید که کاربر روی لینک شما کلیک کند (Pay Per Click). میدانیم که رسیدن به صفحه اول موتور جستجوی گوگل کار آسانی نیست.

گوگل ادز بر پایه ی یک سیستم مناقصه فعالیت داشته و هر تبلیغ کننده ای این توانایی را دارد تا حداکثر مقدار پیشنهادی که می خواهد برای کلیک روی تبلیغ مورد نظر خود هزینه کند را تعیین کند. بودجه مورد نظر و نوع پیشنهاد مبلغ را وارد کنید (یکی از همان سه راهکاری که در ابتدای مقاله توضیح دادیم). طی مزایدهای که گوگل از طریق کلمات کلیدی و تبلیغات وب سایتها برگزار میکند، با صرف هزینهای ناچیز میتوان برنده شد و تبلیغ خود را در معرض دید کاربران قرار داد. متمایز میکند، هدفگیری مجدد (retargeting) است. درواقع expected CTR همان میانگین نرخ کلیک همه آگهیها با شرایط مشابه (سه شرط بالا) است. شاخصی دیگری نیز به نام نرخ کلیک مورد انتظار (expected CTR) در گوگل ادوردز خواهید دید. CTR یا نرخ کلیک معادل با نسبت تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ و یا سایت به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند شما در نتایج جستوجو است.

سایت اصلی گوگل ادز در هرحال اگر خودتان قدرت و قابلیت پرداخت را دارید فراموش نکنید که حتما باید در این قسمت حساب بانکی شما از سوی گوگل تایید شود. چرا که گوگل، شما را در صفحه اول قرار میدهد، اما به ازای هر کلیک کاربر و انجام عملیاتی مانند خرید، مقداری هزینه مشخص شده کسر خواهد کرد. همینطور که میبینید در صفحه نتیجه جستوجو تعدادی آگهی بالای نتایج جستوجو آورده میشود. یا میتوانید مشخص کنی که تنها افراد مشخصی در یک محله خاص بتوانند آگهی شما را مشاهده کنند. جایگاه آگهی (Ad Position) به موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل که در مقایسه با تبلیغات سایر شرکتها نمایش داده میشود گفته می­شود.

وبسایت، محتوا، خدمات اینترنتی، و موارد دیگری از کسب و کار شما در اینترنت باید در بهترین سطح ممکن باشد که این امر مستلزم زمان، هزینه بسیاری، و نیروهای متخصص محتوای متنی و تصویری میباشد. شما میتوانید به کمک تبلیغات گوگل کسب و کار خود را از کوچه پس کوچههای گمنام اینترنت به اصلیترین شاهراه آن، یعنی صفحه اول گوگل برسانید. برای اینکه بتوانید مبلغ را به حداقل برسانید باید نکات مختلفی را رعایت کنید و این بحث کمی تخصصی و نیازمند تجربه می باشد. CTR شما بستگی به این دارد که تبلیغ شما چگونه برای کاربران مفید است، که میتوانید با بررسی و بهینه کردن ارتباط کلمات کلیدی، میزان مفید بودن محصولات و یا خدمات شما بر اساس جستجوی کاربر و تجربه کاربر از صفحه فرود شما، میزان CTR تبلیغ در گوگل ادز خود را افزایش دهید. تا اطمینان حاصل کند که افرادی که روی تبلیغات کلیک می کنند بهترین تجربه ممکن را دارند.

به این صورت که اگر کاربری بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کند، از سایت شما بازدید کند، ویدئوی تبلیغاتی شما را ببیند و یا با شما تماس بگیرد، آنگاه تبلیغ شما در گوگل نتیجهبخش بوده و شما ملزم به پرداخت هستید. در نظر گرفتن زمان بندی منظم برای تنظیم و بهینه سازی حساب کاربری خودتون، یکی از مهمترین مواردیه که می توانید به عنوان یک تبلیغ کننده انجام بدید. به این صورت که اگر کاربری صفحهای را ترک کند و به تبلیغ داخل آن صفحه عکسالعمل نشان نداده باشد، بر روی آن کلیک نکرده باشد، یا ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات وارد نکرده باشد و یا …

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. این ابزار میزان سختی، میزان ترند بودن، میزان سرچ و هر اطلاعاتی که برای انتخاب کلمه خود نیاز دارید را به شما میدهد. شما احتمالا هنگامی که عبارتی را در گوگل جستجو کرده اید، نتایجی را در بالا یا پایین صفحه دیده اید که با دیگر نتایج گوگل کمی فرق دارند. در جی ادوردز با پرداخت کمترین کارمزد شارژ، در هزینه های خود صرفه جویی نموده و تبلیغات گوگل ادوردز را با پایین ترین قیمت ها تجربه خواهید کرد. تنها استثنا این قانون وقتی است که شما تنها پیشنهاد دهنده باشید و یا اینکه پیشنهاد قیمتی شما پایین ترین پیشنهاد باشد ، آن موقع است که شما بالاترین پیشنهاد قیمتی خودتان را پرداخت می کنید! فاکتور دیگری به نام امتیاز کیفیت نیز وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه کار با گوگل ادز

شما با اضافه کردن تنظیمات audience targeting میتوانید گروهی خاص را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید که مستقل از جستوجوی آن فرد، تبلیغ مرتبط با موضوع موردعلاقهاش را در صفحات گوگل ببیند. درست است که در بستر اینترنت، مخاطب و کاربر کم نیست اما ازدیاد مخاطب لزوما دلیلی برای موفقیت تمام برندها محسوب نمیشود. QS یک عامل تعیینکننده در رتبه تبلیغ (AdRank) شما است. یعنی تعداد رقبا برای یک کلمه کلیدی و مبلغ پیشنهادی آن ها در کنار تعدادی آیتم دیگر در نهایت تعیین کننده قیمت تبلیغات در صفحه اول گوگل است.

ثبت نام در گوگل ادز در ازای پرداخت هزینهای مقرون به صرفه، شما میتوانید از گوگل، این غول اینترنتی بخواهید که نام محصول یا برند شما را در صفحه اول درج کند. بخشی از Google Display Network وبسایت هایی از جمله Google Finance ، Gmail ، Blogger ، YouTube و همچنین سایر وبسایت ها و برنامه های تلفن همراه هستند که شریک Google هستند (وبسایت های Google Ad Sense ، Double-click Ad Exchange و غیره) را شامل می شود. سیستم تبلیغات در گوگل فرصتی مناسب برای کسبوکارهای نوپاست؛ به این دلیل که این کسبوکارها برای ایندکس شدن وبسایت خود توسط خزندههای موتور جستجو باید به مدت طولانی صبر کنند و با استفاده از گوگل ادوردز میتوانند در کوتاهترین زمان ممکن ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند.

در حالی که سئو مدت زمان زیادی برای رساندن شما به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نیاز دارد، اما گوگل ادوردز به سرعت شما را به این جایگاه میرساند. در واقع باید به گوگل بگویید که چگونه باید این 100 درهم شارژ شما را مصرف کند. سپس می توانید نرخ هزینه تبلیغات خود را تعیین کنید. همانطور که در تصویر بالا میبینید، میزان ارتباط تبلیغ (Ad relevance) یعنی میزان انطباق کلمات کلیدی و کسبوکار شما نیز مشابه همان دستهبندی نرخ کلیک مورد انتظار مشخص میشود. سرمایه گذاری شما زمانی به نتیجه خواهد رسید که بعد از ورود کاربران ، سایت شما دقیقا همان چیزی باشد که به دنبال آن بوده اند. فرض کنید به دنبال یک فروشگاه آرایشی و بهداشتی هستید. در این روش از کوکیهای مرورگرها برای دنبال کردن وبسایتهایی که کاربران از آنها بازدید میکنند استفاده میشود. اما ویژگی بینظیر تبلیغات گوگل این است که محصول و خدمات برند شما را به خریداران واقعی معرفی میکند.

پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز به عنوان یک منبع درآمد برای موتور جستجوی گوگل فعالیت میکند و مورداستقبال کسبوکارهای زیادی قرار گرفته است. گوگل ادز که قبلاً ادوردز هم نامیده می شد توسط شرکت گوگل ایده پردازی شده و اکنون در اختیار کاربران این موتور جستجوگر، برای افزایش درآمد و رشد کسب و کار افراد قرار دارد. پیش از این مقالهای هم تحت عنوان آیا گوگل میتواند در برندسازی موثر باشد منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم مطالعه بفرمایید. اگر عنوان و متن تبلیغ شما با جستجوی کاربران مطابقت نداشته باشد، شما به اندازه کافی کلیک مفید دریافت نمیکنید تا هزینه تبلیغ خود را توجیه کنید. امیدواریم که محتوای این مطلب برای شما مفید واقع شود و مشتاق دریافت شما در مورد مطالب وب24 هستیم. این روزها هرچه کمپینهای پرداختی (پولی) شما قویتر و متمرکزتر باشند، کلیکهای بیشتری نیز دریافت میکنید که منجر میشود مشتریان احتمالی بیشتری به دست آورید.

متمایز میکند، هدفگیری مجدد (retargeting) است.

گوگل، نرخ کلیک مورد انتظار را با توجه به کلمه کلیدی جستوجو شده، میزان جستوجوی آن کلمه و همچنین مکان تبلیغ در صفحه نتایج محاسبه میکند. با این تفاصیل، قیمت هر کلیک به نرخ کلیک مورد انتظار، میزان ارتباط تبلیغ با خواستهٔ کاربر، میزان ارتباط صفحهٔ فرود و سرعت آن، و قیمت پیشنهادی شما بستگی دارد. وقتی کاربران کلمهی کلیدی مورد نظر را جستجو میکنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه جستجوی گوگل (SERP) مشاهده میکنند. کسانی که خواستار تبلیغ بر اساس این کلمه کلیدی هستند، هزینه مورد نظر خود را به گوگل اعلام می کنند.

تبلیغات گوگل ادز چیست

قبل از آنکه این مساله را توضیح دهیم، توجه داشته باشید که کیفیت تبلیغ شما در هر کلمه به صورت جداگانه حساب میشود. البته گوگل حداقلهایی را برای اندازه و حجم تصویر مشخص کرده که قبل از طراحی بند خود باید به این اندازهها توجه داشته باشید. حقیقت اینجاست که 93 درصد از افرادی که قصد خرید یا آشنایی با محصول، فروشگاه، خدمات، یا تخفیفات خاصی دارند آن را در سایت گوگل جستجو میکنند. حتی امکان نمایش آگهی در سایت خاصی که مدنظر شما هست با ذکر آدرس وبسایت وجود دارد. این برنامه به شما امکان میدهد تا تبلیغات خود را در صفحات جستوجوی گوگل قرار دهید و به ازای کلمات کلیدی خاص، مخاطبان خاص خود که مشتریان بالقوه شما هستند را از سرویس و یا محصول خود مطلع کنید.

درامد از گوگل ادز