طراحی دکوراسیون منزل ایرانی با ایدههای سنتی

اتاق خواب یکی از مهم ترین قسمت های خانه شما است و تخت خواب مانند پناهگاه و جایگاهی مقدس برای هر انسانی است و به طبع امنیت و آرامش این اتاق خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است، پس به نحوه طراحی آن و چگونگی استفاده از رنگ ها، پارچه ها، مبل راحتی و لوازم جانبی آن دقت کنید تا هنگامی که احساس خستگی کردید، بتواند آسایش شما را تامین کند. پارتیشن بندی یکی از راه های تقسیم بندی فضا به شمار میرود که ثابت و متحرک آن در بازار وجود دارد. خلوت بودن فضا اصلی ترین مشخصه آن است. در واقع نکته اصلی و قابل تامل این است که باید در اتاق خوابتان احساس گرما، شادی و قدرت داشته باشید.

طراحی داخلی خانه باغ کوچک

در این مقاله به برسی کیفی و فیزیکی آپارتمان های مسکونی می پردازیم. اکثر افراد علاقمند هستند تا با طراحی خانه خود شادی و نشاط را به درون خانه بیاورند. به عنوان مثال بافت دیوار بیرونی شما باعث جلب توجه بصری می شود و افراد با نگاه کردن به این بافت ها حس و حال خوبی پیدا می کنند. و همین مورد و رعایت این سبک باعث شده است که نام آن را سبک انتقالی بگذارند. کف و دیوارهای هر فضا را با توجه به کارکردی که برای آن انتخاب کردهاید به رنگ متفاوتی دربیاورید. در این مرحله باید با دقت تمام اولویت های شخصی و علاقمندی های خود را تعیین کنید تا بتوانید با برنامه ای منظم و دقیق و بدون مشکلات اساسی در کارهایتان پیش بروید. هر کسی که قصد ساخت ویلا دارد علاوه بر محوطه سازی باغ به طراحی ویلا توجه ویژه ای می کند و اکثرا اولین سبک مدنظر خود را تریبلکس انتخاب می کند ویلا ها سبک های خاصی دارند که این سبک ها بر اساس ظاهر و طراحی ویلا نامگذاری شده اند.

درباره پالت رنگ این نوع از طراحی می توان گفت که رنگ های گرمِ مات از اهمیت ویژه ای برخوردارند. مساحت اتاق ها، پذیرایی و نشیمن شما بزرگ است، سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک می تواند بهترین نوع انتخاب باشد. معمولا با ساده ترین مصالح بومی ساخته می شده است، ولی امروزه سبک آن خیلی مدرن تر شده و فقط در ظاهر به آن شبیه می باشد. امروزه انواع و اقسام لوازم خانگی با هدف تسریع امور زندگی انسانها طراحی و تولید شدهاند. سل در راستای حفظ حقوق مشتریان تمام تلاش خود را کرده است تا قیمت لوازم خانگی ال جی، قیمت لوازم خانگی دوو، قیمت لوازم خانگی اسنوا، قیمت لوازم خانگی جی پلاس و سایر برندهای ایرانی و خارجی بهترین قیمت بازار باشد. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که عاشق خانه های ساده و منظم و به دور از پیچیدگی و شلوغی هستید، خانه ای با سبک مدرن بهترین گزینه برای شما است.

استفاده از رایحه ای خوشبو در خانه ها یک روش منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون به شمار می رود، چرا که این کار به خانه شما شخصیت می دهد و خاطره ای برای افراد گوناگون می سازد و باعث می شود سال ها بعد افراد به راحتی خانه شما را به یاد بیاورند. با انجام ایده های متفاوت، آن قسمت را به یک فضای خاص در خانه خود تبدیل کنید و همچنین اگر در کارهای هنری سر رشته دارید، با استفاده از خلاقیت خود آثار هنری جذابی را درست کنید تا بازگو کننده شخصیت و حس و حال شما برای بینندگان باشد.

هر چه سقف خانه شما بلند تر باشد، خانه بزرگتر به نظر می رسد، اما اگر خانه شما سقف بلندی ندارد به هیچ عنوان نگران نباشید؛ چرا که در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه راه حلی برای بهتر کردن شرایط وجود دارد. همان طور که گفته شد در ابتدای کار باید موارد مهم و تاثیرگذاری را بررسی کنید؛ شما باید مشخص کنید که آیا این اولین تجربه طراحی دکوراسیون خانه شما است و یا اگر اولین تجربه نیست چه می خواهید؟ گرچه بسته به خواسته کاربران امکان دارد که طراح اتاقی مشخص را به آن اختصاص دهد. اگر با مشاور و طراح در این مورد مشورت کنید آن ها بهترین راه را پیش پای شما می گذارند و راه کار هایی ارائه می دهند که از با کیفیت ترین و مناسب ترین متریال ها به نحوی استفاده کنید که به بقیه فضا هایتان نیز آسیبی وارد نشود. باید توجه داشت که اگر این کار باعجله و بیدقت انجام شود چیزی برجای نمیگذارد بجز شلختگی و بینظمی.

در این بند ذکر می شود که طی چه کارهایی ممکن است، جریمه و خسارت صورت بگیرد و چگونه پرداخت بشود. یکی از اولین و مهمترین کارهایی که میتوانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفهای است. این یکی از طلایی ترین و مهمترین نکات در طراحی خانه دوبلکس ویلایی شما میباشد. برای این منظور باید از همه قسمت های مختلفی که چیدمان یک منزل را تشکیل میدهند آگاهی داشته باشید و نکات مختلف را برای چیدمان و خرید وسیله ها رعایت کنید. کاربرد چوب در دکوراسیون اتاق نشیمن : رنگ طبیعی چوب بهترین رنگ ممکن برای این عنصر خارق العاده است و خطوط داخل آن و رنگ های طبیعی مختلفی که در خود دارد هر محیطی را دنج تر و زیباتر می کند.

طراحی داخلی منزل به سبک مدرن

اکثرا فکر میکنند کاشی فقط نقش تزئینی داشته، در صورتی که کاشی نوعی پوشش، عایق و تزئین به حساب میاد. رنگها اعجاب آورند. برخی از این رنگها حتی اسامی کاملا متمایز دارند، مانند: سبز ایرانی و صورتی ایرانی. طرح های خلاقانه زیادی وجود دارد که با ایده گرفتن از آنها می توان دکوراسیون حمام کوچک منزل را به صورتی شیک و فوق العاده طراحی کنیم. با اجرای این سبک فضایی گرم و صمیمی در خانه خود ایجاد کنید. فضایی که قبلا فقط یک سالن باز و یکسره بود، اکنون به یک خانه دنج و صمیمی با تعدادی اتاق و فضای مجزا تبدیل شده. نورپردازی فقط روشن شدن محیط نیست و بازی با نور در سطوح و لولهای مختلف است که نورپردازی یک محیط را شکل دادهاست.

معمولا افرادی که این طرح را انتخاب می کنند، انسان های اصیل و منظمی هستند و این سبک نشان دهنده شخصیت آن هاست. اگر قصد دارید از طراحی اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام شروع کنید، می توانید برنامه ای دقیق و منظم برای دکوراسیون آن ها طراحی و آماده کنید و سپس یک به یک به انجام آن ها بپردازید. به عنوان مثال اگر به رنگ آبی تمایل دارید، درجات مختلف آبی را برای هر فضا به کار گیرید یا کلکسیون لیوان را در اتاق پذیرایی و کلکسیون قوری را در آشپزخانه قرار دهید. این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در واریته ابلق، لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می شود. این پلان 3 طبقه مناسب زمین های با ابعاد محدود است و اسکلت بتنی طراحی شده است.رودی آن از سمت جنوب است.برای مشاهده ابعاد این نقشه و سفارش طراحی نقشه ساختمان مسکونی می توانید از مشاورین خانه معمار کمک بگیرید.

طراحی داخلی مسکونی مدرن

این سبک بر خلاف سبک های قدیمی از تجملات دوری می کند و وسایل کاربردی اهمیت بیشتری نسبت به جزئیات دارند. واضح است که خوشبو کردن منزل به اندازه خوشبو کردن بدن و لباس هایمان اهمیت دارد؛ چرا که احساس کسالت در خانه را از بین می برد و روح انسان را جلا می دهد. در این سبک دنج به نظر رسیدن اتاق ها، به ویژه اتاق نشیمن ضرورت دارد؛ استفاده از کاناپه و صندلی های راحت بزرگ به دنج به نظر رسیدن فضا کمک زیادی می کند. بهترین مکان برای قرار دادن نقاشی های بزرگ و یا آثار هنری بالای مبلمان و یا هر چیزی دیگری مانند میز و صندلی است.

می توان با حوله های کرکی زیبا ونرم و سفید، آینه، اکالیپتوس، صابون خوش عطر، دمپایی مخصوص حمام و وسایل تزئینی حمام، فضایی گرم و دلنشین به وجود بیاورید تا دور از تنش های روزانه به استحمام بپردازید. این سبک بسیار دور از تجمل گرایی است. این سبک بسیار اصیل و قدیمی ایرانی می باشد. در این سبک معمولا اثاثیه زیادی در اتاق ها وجود ندارد و از رنگ های تک رنگ مانند مشکی، سفید و یا خاکستری استفاده می شود. رنگهایی مانند قرمز، قهوهای، کرمی در این دکوراسیون خودنمایی میکنند. اصول مقیاس و تناسب در دکوراسیون منزل، این اطمینان را حاصل میکنند که در یک فضا، اشیاء بهگونهای به نظر برسند که انگار به یکدیگر تعلق دارند.

اما با گسترش فضای مجازی و کسبوکارهای آنلاین شاهد تبدیل اتاق خواب به محل کار بسیاری از افراد خواهیم بود. با تلفیق این دو سبک به استقبال خانه ای سرشار از هیجان و زیبایی بروید. در این سبک از لوازم جانبی کم و ساده استفاده می شود؛ این سبک با جلوه ساده و زیبایی که به خانه می بخشد برای خانه های کوچک نیز توصیه می شود. بسیاری از متخصصان و مشاوران طراحی دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که کارتان را با فضاها و یا اتاق های بزرگ و دیوارها شروع کنید و بعد از این مرحله به سراغ قسمت های کوچکتر و لوازم جانبی بروید، بنابراین این مواردی است که شما نیاز دارید بدانید و از همان ابتدای کار تا زمان مرحله عملی، به نکات لازم در انجام دکوراسیون خانه پی ببرید. پس توجه کردن به تمام این نکات بسیار اهمیت دارد.

طراحان دکوراسیون داخلی بر این امر تاکید دارند که آینه ها نور محیط را به شدت تقویت می کنند و فضا را به طور حیرت انگیزی درخشان و نورانی می کنند و همچنین با استفاده از ویژگی انعکاس دادن نور، به روشن کردن دیوارهایی که مخالف منابع نور هستند کمک بسیاری می کنند. بهتر است به سراغ طرحهای خلوت و روشن بروید. در این جا نکاتی برای کمک به شما در انجام بهتر کارها و طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان آورده شده است.

مهندسین معمار با استفاده از توانمندی و دانش خود در پی طراحی یک بنا در ابعاد مختلف با ویژگی مقاومت در برابر انواع حوادث طبیعی و غیرطبیعی در کنار طراحی داخلی منزل مدرن حداکثر زیبایی هستند. این مطالب حاصل دانش و سال ها تحقیقات کارشناسان در زمینه عطر و طراحی دکوراسیون داخلی است. اگر میخواهید خودتان دست به کار شوید پس باید دانش و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به تغییر دکوراسیون هستید ولی بودجه کافی برای سپردن کار به یک طراح داخلی را ندارید، پیشنهاد می کنم از خواسته تان دست نکشید و با استفاده از خدمات مشاوره خرید، به هدفتان برسید. دمشخص کنید از طراح چه انتظاری دارید. از بافت های خانه خود غافل نشوید؛ شما می توانید بافت خاصی را برای دیوارها، مبلمان، بالش ها، ملافه ها و یا مکان های دیگر استفاده کنید تا هنگام ورود مهمانان به درون خانه جلب توجه کنند.

طراحی داخلی خانه لاکچری

در خانه هایی که به این سبک هستند معمولا از رنگ های ساده و موادی مانند استیل و شیشه و مواد طبیعی مانند چرم و چوب استفاده می شود. استفاده از شیشه و فلزات یکی دیگر از ویژگی های اصلی این سبک است. در این سبک جذاب می توان از موادی که در سبک مدرن بیشتر دیده می شوند مانند چوب، استیل و یا شیشه در کنار مبلمانی مجلل، سنتی و پر از زرق و برق استفاده کرد. اتاق های بزرگ مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب، معمولا قسمت هایی هستند که شما در آن جا بیشترین هزینه را می کنید، بنابراین باید به این اتاق ها توجه ویژه ای شود.

۱-یک طراح باید هم فکری حضوری و دلسوزانه کاملی در جهت ارتقاء و انجام کار کارفرما داشته باشد. در این بند از قرارداد ذکر می شود که این دستمزد و پرداخت به طراح باید به چه شیوه و نحوی باشد. تمامی اسناد و مدارک هایی که باید حتما در قرارداد وجود داشته باشد، باید در این بند نوشته بشود . عنوان قرارداد باید حتما ذکر بشود زیرا خطر و دردسر های کم تری دارد. باید حتما داخل این بند ذکر بشود که قرار است، پروژه و طراحی ها چه تایمی تحویل داده بشوند.

طراحی داخلی برای خانه های کوچک