دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آموزش جامع بازاریابی دیجیتال نوین

بسیار عالی بود من ایمیل مارکتینگ و پرمیشن مارکتینگ رو از آقای طالبی در کلاس های مدیریت صنعتی یادکرفتم که بسیار مفید بود.. اگه پرسونای شما با شبکه‌ی اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنین تقریبا یکی باشه، خیلی خوب جواب میده. تعریفی که از دیجیتال مارکتینگ اراپه دادید برای همیشه در ذهن من خواهد ماند.

همچنین دانشپذیران می توانند بنا به درخواست، مدارک بین المللی از مؤسسات معتبر خارجی اخذ نمایند. می توانید انتظار داشته باشید که یک شرکت بازاریابی دیجیتال در زمانی که با هم کار می کنید، مکرراً با شما در تماس باشد. آن ها ممکن است گزارش های منظم و به روزرسانی های پیشرفت را ارائه دهند و در مورد مشکلات جدید یا تکنیک های جدید بحث کنند. تمام وظایف مربوط به پیاده سازی و حفظ تلاش های بازاریابی شما توسط شرکت دیجیتال انجام می شود. آنها معمولاً یک عضو کلیدی از تیم خود را به عنوان رابط شما به شما معرفی می کنند.

هزینه کدام یک بیشتر است؟ از هر جهتی نگاه کنید، استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال نه تنها فقط مقرون‌به‌صرفه تر است، بلکه بازگشت سرمایه سریع‌تری هم دارد. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر مخاطبان خود را شناسایی کرده و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. در حقیقت برخلاف تبلیغات فیزیکی، محدودیتی در شناخت، دسته‌بندی، ارسال پیام و دریافت فیدبک از مخاطبانتان و حتی چگونگی رفتارشان نخواهید داشت. دوره جامع بازاریابی در اینستاگرام به شما کمک می‌کند فروش خود را از طریق اینستاگرام افزایش دهید و با متدهای تجربی و ترفندهای عملی کسب و کار خود را طریق اینستاگرام به طور جدی رونق دهید. مثلاً اگر در حوزه پوشاک فعالیت می‌کنید می‌توانید از تصاویر واقعی افرادی که البسه شما را بر تن دارند با هشتگ برند خود استفاده کنید و مشتریان قبلی را به ارسال عکس‌های خودشان با آن هشتگ در شبکه‌های اجتماعی ترغیب کنید.

اگر فکر می‌کنید مخاطب شما در شبکه‌های اجتماعی دیگری حضور دارد پس تردید نکنید و خودتان را در این شبکه‌ها نشان دهید. اگر دوست دارید از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشید باید مطالبی را منتشر کنید که دردی از مخاطب دوا می‌کند. نوشتن محتوای منحصر به فرد و مفید یکی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در دنیای بازاریابی دیجیتال دنبال کنید.

در زبان انگلیسی به آن User Experience یا به اختصار می‌گویند.

شما می‌تونین با استفاده از تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ که بالاتر به اونها اشاره کردیم، یک استراتژی بازاریابی درونگرای جامع طراحی کنین که تجربه مشتری خیلی خوبی رو به مشتری ارائه بده. فارغ از اینکه قراره در چه جایی استراتژی ارگانیک، یک استراتژی شبکه اجتماعی پولی یا ترکیبی از این دو استراتژی رو توسعه بدین، بهره گیری از نوعی بازاریابی شبکه اجتماعی اهمیت داره. شبکه اجتماعی برای برندینگ و درگیر کردن مخاطب عالیه، اما میتونه برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ هم یک کانال مفید باشه.

ما در دوره فتوشاپ نوین، این ابزار را به صورت کامل و جامع آموزش داده‌ایم. اگر تنها روی ظاهر سایت تمرکز کنید، ممکن است از توجه به مسائل مهم دیگر مثل تجربۀ کاربری غافل شوید. نمی‌دانم چیزی از تجربه‌ کاربری به گوشتان خورده یا نه؟ در زبان انگلیسی به آن User Experience یا به اختصار می‌گویند. اگر خودمانی بخواهم بگویم، تجربه کاربری در حقیقت همان حسی است که کاربر در حین کار کردن با وبسایت شما دارد.

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در دنیای بازاریابی امروز

سئو به دو بخش کلی سئو داخلی (On-Page SEO) و سئو خارجی (Off-Page SEO) تقسیم می‌شود. هدف اصلی ما در بازاریابی دیجیتال، جذب مخاطبان بیشتر و صد البته فروش بالا است. برای رسیدن به این هدف هر رسانه‌ای که مرتبط با کسب و کارمان است، می‌تواند به بازاریابی دیجیتال کمک کند. برای مثال با تبلیغات اینترنتی می‌توانیم مخاطبان بیشتری پیدا کنیم، یا با کار کردن بر سئو سایت از طریق گوگل و دیگر ابزارهای جست و جو، مشتریان بالقوه زیادی را با خدمات و محصولاتمان آشنا کنیم. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از تلاش‌ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام می‌شود.

  • در صورت تردید، هر دو را امتحان کنید و با رسیدن به اینکه کدام کانال‌ها – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارند، روند بازاریابی خود را تکرار کنید.
  • این محتوا همانطور که از نامش پیداست، اسپانسر دارد و به‌وسیله یک شرکت خاص حمایت مالی می‌شود.
  • کانال های دیجیتالی مورد استفاده بسته به استراتژی های بازاریابی خاص، بودجه، صنعت و بازه زمانی تایید شده برای تلاش های بازاریابی متفاوت خواهند بود.
  • کار با شرکت های دیجیتال مارکتینگ، می تواند در طولانی مدت در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند.

یکی دیگه از مزایای این پلتفرم‌ها امکان ادغام پیام های دریافتی از شبکه اجتماعی مختلفه که کار پشتیبانی رو خیلی شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب راحت می‌کنه. در این بخش به رایج ترین تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ و کانال‌های به کارگیری اونها اشاره می‌کنیم. شرکت‌هایی که فروش و مارکتینگ در اونها تا حد زیادی هم سو هستن نرخ رشد سالیانه‌ای در حد 20 درصد دارن.

بازاریابی تلفنی ، تله مارکتنیگ