خانه هوشمند هیربد مشاوره، طراحی، اجرا و پشتیبانی

در خانه‌های هوشمند می‌توان به‌جای قفل‌های معمولی از کلید کارتی یا اثر انگشت استفاده کرد تا بدین ترتیب ورود سارقان به خانه دشوارتر شود. امنیت، آبیاری فضای سبز، کنترل تاسیسات موتور خانه، سیستم کنترل از راه دور توسط اینترنت و یا اس ام اس، سیستم های کنترل تردد، سیستم کنترل پرده و کرکره و نیز درب ها چندین نمونه از ده ها امکانات این مجموعه می باشد. موضوع درخور توجه در این میان این است که این سیستم جدا از لوکس ‏بودن باعث بهینه‏ سازی مصرف انرژی هم می‏شود و احتمالا همین امر از عوامل مهم و تاثیرگذاری است که باعث می‏شود دیر یا زود همه ما ترجیح ‏دهیم خانه‏ هایمان را به سمت هوشمند شدن پیش ببریم. خانه‏ هوشمند در واقع خانه ‏ای است که سال‏ها پیش در فیلم‏های علمی- تخیلی دیده می‏شد، خانه‏‏ ای که صاحبش با فشار دادن یک دکمه چند کار همزمان در آن انجام می‏داد؛ حتی اگر در خانه هوشمند خانه حضور نداشت. حالا ما هم می‏توانیم با برقراری این سیستم در خانه ‏هایمان رویاهای گذشته را به واقعیت پیوند بزنیم و مانند بازیگران فیلم‏های علمی- تخیلی عمل کنیم. در صورتی که بخواهیم ساختمان ایمن باشد، باید بتواند در صورت لزوم در موقعیت های اضطراری، بدون توجه به حضور یا عدم حضور ساکنین پاسخ مناسب را به حوادث اتفاق افتاده بدهد.

جای نگرانی نیست چرا که پکیج دیگری مبتنی بر اینترنت اشیا برای هوشمند سازی خانه برای شما در نظر گرفته شده است که به هوشمند سازی خانه حرفه ای معروف است و قابلیت اجرا در هر خانه ای را دارد. سیستم هوشمند سازی شما را در راستای یک زندگی مرفه، بی دغدغه و آسوده یاری خواهد کرد. کارشناسان ام اچ متخصصین حرفه ای هستند که در این زمینه شما را به شکلی ایده آل یاری خواهند داد. بنابراین می توانید از تخصص و مهارت آن ها برای هوشمند سازی منزل تان بهره بگیرید. این امکانات شامل امکانات رفاهی، امنیتی، سرگرمی و بهینه سازی و ایمنی می شود. دست به دست هم دادن سیستم های مختلف هوشمند سازی می تواند در نتیجه یک خانه هوشمند ایده آل را برای شما رقم بزند که منطبق با خواسته های شما است.

  • هوشمندسازی برای شما امکانی را فراهم می‌کند که بتوانید با تلفن همراه از هر کجای دنیا خانه را ببینید و بخش‌های مختلف آن را کنترل کنید.
  • دوربین‌های نصب‌شده در زنگ در هم می‌تواند بر رفت‌وآمدها نظارت کند و به کاربر امکان می‌دهد با مهمانان بدون نزدیک شدن به در یا حتی بدون حضور در خانه، تعامل کنند.
  • فرقی ندارد که در خانه هوشمند خود از کودک نوپا نگهداری می کنید یا از سالمندان و حتی حیوانات خانگی، حتی ممکن است منزل شما برای مدت طولانی خالی از سکنه باشد و برای مسافرت های کاری و تفریحی مجبور به ترک منزل برای مدت زمان طولانی شوید.
  • در این خانه یک سرور رسانه‌ی مرکزی از تمام گوشی‌های متصل، به‌روزرسانی‌هایی را به نمایشگرهای نصب‌شده در سراسر خانه می‌فرستد.
  • گویی به صورت مجازی در خانه حضور دارید و این یعنی پیشرفت تکنولوژی تا مغز استخوان.

در سيستم هوشمند پرده برقی مي توانند در صورت تمايل كاربر بصورت اتوماتيك در زمانهاي مختلف و يا تحت عواملي همچون تمايز شدت نور داخل و خارج ساختمان و يا شدت گرماي محيط باز وبسته شوند بدون آنكه نياز به صرف وقت و انرژي خاصي جهت مديريت وضعيت پرده ها باشد. روز سختی داشتید؟نظرتان با تماشای یک فیلم جذاب چیست؟ می خواهید بروید پرده ها را بکشید و چراغ های اضافی را خاموش کنید تا نور به میزان نیاز شود؟ دنبال کنترل تلویزون می گردید؟ صبر کنید این همه کار لازم نیست! شاید میپرسید چرا؟ خب پس هنوز نمی دانید خانه هوشمند شما چه کارهای خارق العاده ای می تواند بکند. در کمال آرامش روی کاناپه لم دهید و با فشردن یک دکمه معجزه هوشمند سازی را ببینید.

اگر بخواهیم به صورت ریشه ای به تاریخچه هوشمند سازی ساختمان نگاهی بیندازیم، باید به اختراع نیکولا تسلا در سال 1785 اشاره کرد که قایقی با قابلیت کنترل از راه دور را کشف کرد. در دهه های بعد وسایل منزل یک به یک شامل سیستم کنترل از راه دور شدند و به این شیوه ایده های اولیه هوشمند سازی ساختمان و خانه شکل گرفت. اینک همین ایده ساده به جایی رسیده که کوچک ترین قسمت خانه ها به سیستم های نوین هوشمند سازی مجهز شده اند. برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد تاریخچه هوشمند سازی ساختمان می توانید به مطلبی که در مورد آن نوشته شده است، رجوع کنید.

از نگاه CE Pro؛ خانه هوشمند Control4 آمریکا به عنوان بهترین برند خانه هوشمند دنیا در چهار سال اخیر انتخاب شده است. این شرکت یک سیستم شخصی و یکپارچه را برای هوشمند سازی ساختمان ارائه کرده است که شامل بخش های مختلف از جمله نورپردازی، پخش موسیقی، پخش فیلم، کنترل دما، اینترکام و امنیت است. سوییچ ها و دیمرهای هوشمند ابزارهایی هستند که به خانه اضافه می شوند تا روشنایی های خانه را وارد سیستم هوشمند کنند. بخصوص که طبق آمار ۳۰ درصد از مصرف برق کشورمان مربوط به بخش روشنایی است. با روشنایی هوشمند می توانید برنامه های از پیش تعیین شده زیادی را در خانه فعال کنید.

بخش راهکارهای سازمانی خانه های هوشمند سناریوهای ویژه ای برای هوشمند سازی انواع ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاه ها، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها و… با کاربری های متفاوت را ارائه می دهد. اگر کسی زنگ در خانه‌ی شما را به صدا درآورد، زنگ در ویدئویی از طریق تلفن همراه شما را مطلع می‌سازد. این کار به شما امکان می‌دهد متوجه شوید چه کسی زنگ می‌زند و از هر کجا که هستید با آنها صحبت کنید.

بزرگترین شرکت هوشمندسازی ساختمان در ایران

خانه هوشمند هیربد مشاوره، طراحی، اجرا و پشتیبانی اما به جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات خانه هوشمند، به بررسی این تجهیزات در گروه های مختلف کاری می پردازیم. سیستم اسمارت‌تینگز از چند سال گذشته در حال افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند قابل اتصال به اکوسیستم خود بوده است. مجموعه محصولات این هاب شامل پریز برق هوشمند، لامپ و دوربین اختصاصی این برند است. از طریق اسمارت‌تینگز همچنین می‌توانید دستگاه‌های هوشمند سازگار را برای انجام فعالیت‌های مختلفی از جمله خاموش/روشن کردن چراغ‌ها هنگام رفت‌و‌آمد به اتاق، تنظیم کنید. سیستم هوشمند سامسونگ دارای هاب اختصاصی است اما می‌توانید آن را با الکسا یا اسیستنت نیز ادغام کنید.

سیستم هوشمند زمانبندی و اجرای فرامین در ساختمان هوشمند

بسیاری از انسانها پیگیر این روند پیشرفت هستند و بلادرنگ به دنبال آن می روند . خانه های هوشمند یکی از جذاب ترین حوزه هایی است که امروزه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است . خانه ای شامل وسایل و تجهیزات هوشمند یا سامانه های پیشرفته کنترلی که هدف اصلی آن فراهم آوردن امنیت، آرامش ، راحتی و بهروه وری انرژی در طول روز با در نظر گرفتن حضور یا عدم حضور ساکنین است . در اینجا برخی از مهمترین لیست امکانات خانه هوشمند در مصرف آب و انرژی و امنیت و ….. ناظر و مجری هوشمند سازی منازل، باغ و ویلا، هتل، مدارس، کارخانجات و …

در این نوع خانه‏ ها، کنترل دقیق اتفاق‏هایی که در خانه می‏افتد در دست شما است؛ از خدمات روشنایی گرفته تا سیستم‏ های امنیتی و حتی خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه. سیستم خانه هوشمند همه این خدمات را یکجا جمع می‏کند و کنترلشان را با یک قطعه به دست شما می‏دهد.یکی از مزیت‏‏های بزرگ‏ هوشمند‏سازی خانه این است که در این سیستم شما امکان سناریو دادن دارید؛ یعنی با یک کلیک مجموعه کارهایی را که مد نظرتان است انجام می‏دهید. مثلا وقتی می‏خواهید از خانه خارج شوید، طبق سناریویی که خودتان تعریف کرده‏اید، چراغ‏ها خاموش می‏شود، گاز بسته می‏شود، و یکسری دوربین‏ها روشن می‏شوند. یا اینکه برای مطالعه می‏توانید سناریوی مطالعه را انتخاب کنید به این صورت که مثلا همه چراغ‏ها خاموش، چراغ مطالعه روشن و پرده ‏ها بسته ‏شود.

مثلا یک برنامه روشنایی برای پخش فیلم یا زمان ورود مهمان به خانه داشته باشید یا یک کلید یا دکمه ای بر روی موبایل که همه لامپ ها را هنگام خروج از خانه خاموش می کند. کلیه مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از جمله مطب ها، بیمارستان ها، کلینیک ها و داروخانه ها می توانند از مزایای هوشمند سازی بهره مند شوند. متراژ خانه ی شما دیگر فاکتوری است که روی قیمت هوشمند سازی تاثیر گذار می باشد. اگر قرار باشد از سیستم هوشمند سیم کشی در خانه استفاده کنید بدون شک با بالا رفتن متراژ این هزینه نیز بالا خواهد رفت چرا که مصرف کابل به تناسب افزایش متراژ خانه زیادی می شود.