کلاهبرداران به طور فزاینده ای از برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی برای حمله استفاده می کنند

کلاهبرداران به طور فزاینده ای از برنامه های پیام رسانی و رسانه های اجتماعی برای حمله استفاده می کنند

مار پیچیده شده دور یک حباب پیام

راب دوب/گتی ایماژ

کلاهبرداری و جرایم سایبری مسیر صعودی خود را در سنگاپور ادامه داده اند و کلاهبرداران تصمیم می گیرند از طریق پیام رس، و پلت فرم های رسانه های اجتماعی به قرب،ان خود دسترسی پیدا کنند.

بر اساس آ،ین آمار پلیس سنگاپور (SPF) سه پلتفرم متا – فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ – به همراه تلگرام که مورد آ، در 45 درصد موارد کلاهبرداری استفاده می شود، نگران کننده هستند.

همچنین: پرداخت برای نرم افزار آنتی ویروس شخص ثالث را متوقف کنید. در اینجا دلیل آن است

تعداد پرونده های کلاهبرداری و جرایم سایبری از ژانویه تا ژوئن سال جاری از 18 درصد به 28751 مورد افزایش یافته است، در مقایسه با 24367 مورد در مدت مشابه در سال 2023. موارد کلاهبرداری با رشد 16.3 درصدی نسبت به سال قبل به 92.5 درصد از کل پرونده ها رسیده است. مجموع موارد، با قرب،ان 385.6 میلیون دلار سنگاپور (294.65 میلیون دلار) در چنین مواردی، 24.6 درصد نسبت به سال گذشته.

در تمام موارد، قرب،ان به طور متوسط ​​14503 دلار سنگاپور در هر مورد کلاهبرداری از دست داده اند که 7.1 درصد بیشتر از سال گذشته است.

حدود 86 درصد از موارد گزارش‌شده، انتقال پول «خوداجرا» بود، که در آن قرب،ان برای تکمیل تراکنش‌ها بدون اینکه کلاهبرداران قادر به کنترل مستقیم حساب‌های کاربران باشند، دستکاری شدند. SPF توضیح داد که این موارد به احتمال زیاد نتیجه مهندسی اجتماعی و فریب شامل روش های مختلف کلاهبرداری بوده است.

همچنین: 3 مورد از بزرگترین کلاهبرداری های رسانه های اجتماعی که آمریکایی ها مورد آن قرار می گیرند

این سازمان مجری قانون افزود که بیشتر کلاهبرداران از طریق پیامک، شبکه های اجتماعی و پلتفرم های ،ید آنلاین با قرب،ان خود تماس گرفتند. اینها سه وسیله ارتباطی برتر را تشکیل می‌دهند، در حالی که تماس‌های تلفنی و سایر وب‌سایت‌ها در رتبه پنج قرار دارند.

به طور خاص، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ۸۳۳۶ مورد کلاهبرداری به‌،وان وسیله ارتباطی مورد استفاده قرار گرفتند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۶۵۵۵ مورد بود. SPF اعلام کرد که واتس اپ محبوب ترین بوده و 50.2 درصد از کلاهبرداری ها را به خود اختصاص داده است. وی همچنین به تلگرام اشاره کرد که شاهد افزایش 137.5 درصدی موارد کلاهبرداری بود و 45 درصد از پلتفرم های پیام رس، مورد استفاده برای تماس با قرب،ان را تشکیل می داد.

همچنین: آیا شماره تامین اجتماعی شما به دارک وب لو رفته است؟ از این ابزار برای پیدا ، استفاده کنید

رسانه های اجتماعی در 7737 مورد کلاهبرداری استفاده شده است، در مقایسه با 5937 مورد در نیمه اول سال 2023. فیس بوک 64.4 درصد از کل این رقم را به خود اختصاص داده است و پس از آن اینستاگرام با 18.6 درصد قرار دارد. حدود 50.9 درصد از افرادی که از طریق فیس بوک با آنها تماس گرفته شد قرب، کلاهبرداری های تجارت الکترونیک بودند.

بر اساس گزارش صندوق مبارزه با کلاهبرداری، در حالی که ا،ر قرب،ان کلاهبرداری زیر 50 سال بودند که 74.2 درصد از کل رقم را تشکیل می دهند، میانگین میزان تلفات به ازای هر قرب، در میان افراد بالای 65 سال بیشتر بود.

علاوه بر این، کلاهبرداری‌های مربوط به جعل هویت مقامات ،تی بیشترین ضرر را به‌طور میانگین با 116534 دلار سنگاپور به ازای هر مورد ثبت ،د و پس از آن کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری با ضرر 40080 دلار سنگاپور در هر مورد قرار گرفتند. صندوق مبارزه با تقلب توضیح داد که کلاهبردار، که از این دو روش استفاده می کنند معمولاً به مرور زمان به مهندسی اجتماعی و کلاهبرداری متوسل می شوند.

همچنین: سنگاپور طرح امنیتی OT را برای تمرکز بر اشتراک گذاری داده ها و انعطاف پذیری سایبری به روز می کند

این کشور همچنین حداقل 13.3 میلیون دلار سنگاپور را به دلیل کلاهبرداری های فیشینگ از دست داده است که 3.4 درصد از کل ضررهای ناشی از کلاهبرداری را تشکیل می دهد. این کشور 67.5 میلیون دلار سنگاپور دیگر را به کلاهبردار، که جعل هویت مقامات ،تی هستند، یا 17.5 درصد از کل خسارت ها را از دست داد. 3447 مورد فیشینگ گزارش شده است که شامل ایمیل‌ها، پیام‌های متنی، تماس‌ها و تبلیغات کلاهبردار، است که جعل هویت مقامات ،تی، مؤسسات مالی و سایر شرکت‌ها را نشان می‌دهند.

حدود 580 پرونده کلاهبرداری مربوط به جعل هویت کارمندان ،ت بود که نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش داشت. این موارد منجر به زیان 67.5 میلیون دلار سنگاپور شد که نسبت به 40.4 میلیون دلار سنگاپور در سال 2023 67.1 درصد افزایش داشت.

با این حال، نتایج مثبتی به دست آمده است، با کاهش 86.2 درصدی موارد کلاهبرداری مبتنی بر ب،زار در نیمه اول سال 2024 در مقایسه با 687 مورد در مدت مشابه سال گذشته. کل مبلغ از دست رفته در چنین مواردی نیز با 96.8 درصد کاهش به 295000 دلار سنگاپور، از 9.1 میلیون دلار سنگاپور در سال قبل رسید.



منبع: https://www.zdnet.com/article/scammers-are-increasingly-using-messaging-and-social-media-apps-to-attack/#ftag=RSSbaffb68

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار