از دیگر مزیتهای تبلیغات با رپورتاژ، کمک به برندینگ کسب و کار است. هر چقدر که بازدیدکنندههای بیشتری در سایتهای معروف خبری و محتوایی، اسمی از برند یک سازمان را بشنوند، سهم صدای آن برند بیشتر شده و برند بزرگتری ساخته میشود. همچنین اعتبار برند بین کسانی که از قبل آن را میشناختهاند نیز با استفاده از رپورتاژ آگهیهای خوب، بالاتر رفته و تصویر برند در ذهنشان ماندگار میشود. به طور مثال، رپورتاژ آگهی که در یک مجله نجوم منتشر میشود با رپورتاژ آگهی در پزشکی متفاوت خواهد بود.
زمانی که یک سایت از راههای مختلف مثل بنر، تبلیغات و … به سایت دیگری لینک میدهد، به این معنی است که آن سایت بک لینک گرفته است. حالا اگر این بک لینک در قالب یک مطلب و توضیحات جذاب ایجاد شود به آن رپورتاژ میگویند. کلمه رپورتاژ آگهی که به انگلیسی معادل Advertorial (ترکیبی از Advertisment و Editorial) میباشد، امروزه به یکی از بهترین و مؤثرترین راههای رونق کسبوکارهای اینترنتی تبدیل شده است.
دلایل استفاده از ریپورتاژ آگهی چیست؟
در نتیجه، این داستان شامل آغاز، میانه و انتهای داستان خواهد بود و مساله مورد نظر در داستان نیز به طور کامل توسط کالا یا خدمات حل میشود. از آنجایی که رپرتاژ آگهی همانند یک مقاله کامل (۶۰۰ – ۲۰۰۰ کلمه) است باید طول آن را نیز متناسب با یک مقاله در مجله در نظر بگیرید. تا حد ممکن باید داستان طرح شده را به صورت خلاصه بیان کنید و نیازی به بیان جزئیات نیست. طول رپورتاژ آگهی خود را نیز به گونهای تنظیم کنید که در طول ۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه تمامی بخشهای گفته شده در بالا لحاظ شوند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید برای اینکه سطح تعامل مخاطب با محتوای تولیدی را بیشتر کنید، طرح سوالاتی کوتاه در قالب کوییز پیشنهاد میشود. به طور مثال، در این رپورتاژ اگهی، در ابتدا سوالاتی مطرح میشود تا سطح دانش خواننده در رابطه با بازیافت محصولات سنجیده شود و در ادامه، اطلاعاتی در رابطه با بازیافت و نحوه کاهش تولید کربن ارائه خواهد شد.
رپورتاژ اگهی چیست و نمونههایی را برای مثال بیاورید ؟ رپورتاژ آگهی-خرید رپورتاژ آگهی گلدلینک
بسیاری از بازدیدکنندگان به دنبال مطالبی هستند که با خواندن آنها، مشکلی را حل کنند که با مطالعه شخصیت مخاطب، به خوبی میتوانید به سوالات و پاسخهای مورد نیاز او دست پیدا کنید. رپورتاژ آگهی مانند یک اسب تروآ (تروجان) عمل میکند و خوانندگان نباید متوجه تبلیغی بودن محتوا شوند چراکه آنها علاقهای به مطالعه تبلیغات ندارند و در عوض میخواهند به ازای وقت صرف شده، مطلبی یاد بگیرند. رپرتاژ خبری، همانطور که از نامش هم پیداست، یک شیوه تبلیغاتی است که اتفاقا بسیار هم موثر است. تولید و انتشار ریپرتاژ خبری، شیوهای است که هم برای تولیدکننده آن رپورتاژ (که در واقع همان صاحب برند است)، هم برای وبسایت منتشر کننده آن و هم برای مخاطبانی که آن را میخوانند مفید است. در ادامه به توضیح سود و کاربرد رپورتاژ آگهی برای هر یک از سه دسته ذکر شده یعنی برند تولید کننده رپورتاژ، وبسایت منتشر کننده و بازدیدکننده خواهیم پرداخت.
نوشتن رپورتاژ آگهی با توجه به سایت انتخابی
تیمی از کارشناسان و افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات را گرد هم آوردهایم تا بهترین و کاملترین مقالات و آموزشها را به صورت رایگان در اختیار علاقهمندان این حوزه قرار دهیم. اما باید در تولید محتوا رپورتاژ به موارد متعددی توجه داشته باشید. استفاده از عناوین جذاب بسیار مهم است و بر مخاطب شما اثر میگذارد.
ارسال پیامک تبلیغاتی مبتنی بر مکان در پنل فراپیامک
تصاویر و فایل های درون محتوای تبلیغاتی می بایست دارای کیفیت و حجم مطلوب و منطقی باشند. سئو یکی از مهمترین اصول مدیریتی هر سایت است که هر کسبوکار آنلاین … اگر میخواهید شروع به نوشتن رپورتاژ کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. مواردی که در ادامه میآیند به شما کمک میکنند تا یک رپورتاژ موفق بنویسید. ممکن است این افراد در همان لحظه اقدام به خرید و یا دریافت خدمات نکنند.
- برای اینکه تخمینی از نتیجه مورد انتظار خود داشته باشید باید سناریوهای مشابه با کسب و کار خود را بررسی کنید و میزان ROI آنها را بسنجید.
- بنابراین زمانی باید از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم که بهرهگیری از این ویژگیها یعنی دورزدن ضدتبلیغها ، افزایش تعامل و فضای بیشتر برای ارجاع مشتری به خرید، مد نظر باشد.
- رپورتاژ یکی از موثرترین روشهای تبلیغات اینترنتی است و تاثیر زیادی در معرفی برند، محصولات خرید رپورتاژ اگهی و خدمات دارد.
- دامین اتوریتی اعتبار دامنه و سایت را به طور کلی به شما نشان میدهد.