شما میتوانید با تحقیق کلمات کلیدی، آن دسته از عبارتهایی را انتخاب کنید که شما را به مخاطب موردنظرتان نزدیک میکند. این کلمات مرتبط با محصول یا خدمت به شما اجازه میدهد همان کسی را جذب کنید که هم قصد خرید دارد و هم به شما نیاز یا علاقه دارد. SEM از ترکیب تبلیغات گوگل و سئو برای افزایش حضور در صفحهٔ نتایج جستوجو و دریافت ترافیک بیشتر از آن استفاده میکند. با ترکیب این دو کانال قدرتمند بازاریابی ، کسب و کارها به فرصتهای زیادی دسترسی پیدا کرده و باعث رشد کوتاه مدت و بلند مدت میلیون ها ترافیک از موتورهای جستجو در هر روز میشوند. در اصل ، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک میکند ، هزینه ای از شما دریافت میشود. در حالی که شما هر بار که شخصی روی نتایج SEO کلیک میکند ، یک سنت نمیپردازید.
تعریف و تفاوت SEO و SEM
خب، در ادامه برای درک بهتر موضوع، انواع روش های بازاریابی در موتورهای جستجو را به شما توضیح میدهم. البته قطعا SEM روش های دیگری هم دارد اما چیزهایی که در ادامه معرفی میکنم، معروف ترین و پرکاربردترین ها هستند. در نقطه مقابل شما میتوانید با بررسی ترافیک ارگانیک سایت خود، کلماتی را که از رتبه خوبی برخوردار هستند، شناسایی کنید و آنها را در استراتژی SEM خود به کار ببرید. شرکتهای محدودی هستند که قصد استفاده از همه استراتژیها را دارند.
تفاوت SEO و SEM چیست؟ کدامیک را انتخاب کنیم؟ افراک: آژانس تبلیغات آنلاین | armansiahloo
هر چقدر دنیا به سمت سرویسهای آنلاین پیش میرود، استفاده از روشهای سنتی کمرنگتر میشود. اما گاهی صاحبان کسب و کار، از هر دو روش یعنی SEM و روشهای سنتی استفاده میکنند. تنها شرکتهای بسیار بزرگ مایل به استفاده از SEM و تبلیغات سنتی هستند. معمولا شرکتهای مختلف، استراتژی مختلفی برای بالابردن SEM به کار میگیرند. بنابراین اگر شما بالاترین قیمت دهی را انجام داده باشید، تبلیغ شما بالاتر از همه تبلیغات دیگر ظاهر کامل ترین چک لیست سئو ۲۰۲۲ خواهد شد. همین آمار نشان میدهد چرا سئو برای کسبوکارهای آنلاین مهم است و چطور یک سئوکار میتواند با رتبه گرفتن از گوگل هم به مشتریان بیشتری دسترسی داشته و هم اعتبار بیشتری کسب کند.
اوبونتو چیست و چه کاربردی دارد؟ ( همه چیز در مورد سیستم عامل Ubuntu )
فعالیت های زیادی برای نمایش بهتر تبلیغات خود باید انجام دهید اما این پنج مرحله از موارد ابتدایی هستند که در هر کمپین تبلیغاتی باید رعایت شوند. این دو استراتژی می توانند در کنار یک دیگر قرار بگیرند و فرآیند دیجیتال مارکتینگ شرکت شما را تکمیل کنند. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بازاریابی دیجیتال، مقاله دیجینتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.
مزایای SEM
در واقع SEM علاوه بر سئو، تبلیغات پولی را نیز شامل می شود که در این مقاله به بررسی اینکه SEM چیست و چه تفاوتی با سئو دارد خواهیم پرداخت. در این مقاله به تعریف مفهوم بازاریابی موتورهای جستجو پرداختیم. SEM به نوعی یک روش تبلیغاتی در پلتفرم موتورهای جستجو میباشد. شما با مطالعه این مقاله تفاوت مفاهیم سئو و بازاریابی موتورهای جستجو را آموختید. این دو مفهوم اگرچه شباهتهایی دارد اما در معنا با یکدیگر متفاوتند.
- علاوه بر این، در تبلیغات گوگل شما میتوانید انتخاب کنید که سایت تان به چه کاربرانی با چه سنی، جنسیتی، ساکن در کدام منطقه و… نشان داده شود.
- هردوی SEO و SEM بخش های حساسی از یک کمپین بازاریابی کلی هستند.
- با این حال اگر شما توان مالی کافی برای SEM را دارید ادغام این دو روش در کنار هم می تواند نتایج چشم گیری برای شما به همراه بیاورد.
- برای مثال یک شرکت تازه تاسیس به احتمال زیاد برای پیشبرد اهداف خود روی PPC یا تبلیغات کلیکی تمرکز میکند در حالی که یک شرکت با سابقه به احتمال زیاد تلاش میکند نرخ تبدیل خود را با استفاده از CRO بهینه کند.
- در این مقاله به این که SEM چیست و چه چیزهایی را شامل می شود، اشاره کردیم.