برای سالها، حتی دههها، روند فناوری اطلاعات افزایش پیچیدگی و سرعت بخشیدن به قابلیتها از طریق معماریهای انعطافپذیرتر و سازگارتر، تجزیهوتحلیلهای پیشرفته و هوش مصنوعی بوده است – که همه آن را نرمافزاری تعریف میکند. با این حال، به نظر نمیرسد که شرکتها هیچ پیشرفتی را مشاهده نمیکنند – و حتی بیشتر نگران وضعیت قابلیتهای IT خود هستند.
بر اساس مطالعهای که بر روی ۲۵۰۰ مدیر اجرایی ،بوکار و فناوری که توسط موسسه ارزش تجاری آیبیام منتشر شد، اعتماد رهبران ارشد ،بوکار به اثربخشی خدمات اصلی فناوری اطلاعات، تنها نصف آن چیزی است که در یک دهه پیش وجود داشت. در حالی که هوش مصنوعی باید همه چیز را بهبود بخشد، هوش مصنوعی مولد تنها باعث نارضایتی مدیران از وضعیت فناوری اطلاعات شده است.
همچنین: مهندسی هوش مصنوعی مرز بعدی پیشرفت فناوری است: آنچه باید بد،د
حداقل این صحبت مدیران فناوری اطلاعات، مدیران فناوری و مدیران داده است. همانطور که رهبران فناوری اطلاعات سازمان ها را برای پذیرش سریع هوش مصنوعی مولد آماده می کنند، اعتماد مدیران به توانایی تیم فناوری اطلاعات آنها برای ارائه خدمات ضروری رو به کاهش است. بخش بزرگی از مدیران فناوری در نمونه، 43 درصد، می گویند که نگر، ها در مورد زیرساخت های فناوری آنها به دلیل هوش مصنوعی مولد افزایش یافته است.
این نظرسنجی نشان داد که کمتر از نیمی (47%) از رهبران ،بوکار مورد بررسی بر این باورند که سازمانهای فناوری اطلاعات آنها در خدمات اصلی «موثر هستند»، در مقایسه با 69 درصد در سال 2013. تنها 36 درصد از مدیران عامل مورد بررسی معتقدند که فناوری اطلاعات مؤثر است، در مقایسه با 64 درصد. از سال 2013. مدیران مالی به فناوری اطلاعات اعتماد بیشتری دارند و 50 درصد آن را مؤثر میدانند، اما این میزان از 60 درصد از سال 2013 کاهش یافته است.
اما دلیل این نارضایتی چیست؟ اول، رهبران ،ب و کار انتظارات خود را در مورد آنچه فناوری ارائه می دهد افزایش داده اند. شرکتها به طور فزایندهای به فناوری اطلاعات برای ایجاد مزیت رقابتی در دنیای متمرکز دیجیتالی که با هوش مصنوعی القا شده است، تکیه میکنند. علاوه بر این، رهبران ،بوکار خود تا حدودی بیشتر از همکارانشان در یک دهه پیش از فناوری آگاه هستند – روندی که با انتقال نسلی که تقریباً در تمام عمر خود بهصورت آنلاین بزرگ شدهاند، بدتر میشود. آنها انتظار دارند که همه چیز با سرعت اینترنت اتفاق بیفتد یا بتوانند فوراً از طریق خدمات آنلاین رفع شوند.
همچنین: به انقلاب هوش مصنوعی خوش آمدید: از قدرت ، گرفته تا نیروی انس، تا قدرت ماشین
بر این اساس، نویسندگان مطالعه آیبیام میگویند، رهبران و متخصصان فناوری «باید تا حدودی مغز متفکر و تا حدی استاد باشند، آنها باید استراتژی فناوری را در میان دادهها، امنیت، عملیات و زیرساختها طراحی کنند و با رهبران تجاری که به زبان آنها صحبت میکنند، همکاری کنند. – درک نیازها، تصور احتمالات، شناسایی ریسک ها و هماهنگ ، سرمایه گذاری ها.
با کمال تعجب، ارتباطات و همکاری بین رهبران ،ب و کار و فناوری اطلاعات حداقل به نظر می رسد. تنها 39 درصد از مدیران ارشد فناوری که مورد بررسی قرار گرفتند می گویند که با امور مالی همکاری می کنند تا معیارهای فناوری را در موارد تجاری لحاظ کنند. 35 درصد از مدیران مالی مورد بررسی گزارش ،د که در مراحل اولیه برنامه ریزی فناوری اطلاعات برای تعیین انتظارات استراتژیک شرکت می کنند.
همچنین: 5 راه برای آماده شدن برای تأثیر هوش مصنوعی مولد بر حرفه فناوری اطلاعات
رهبران فناوری یا متخصصان امروزی باید فراتر از منابع مح،اتی و یکپارچه سازی نگاه کنند. نویسندگان IBM میگویند: «آنها باید تیمهای بین رشتهای بسازند تا استراتژی را زنده کنند، آزمایشها و ایدههای جدیدی را تشویق کنند که الهامبخش کارمندان باشد و مشتریان را خوشحال کند».
این مسئولیت بسیار بزرگی است و بسیاری از رهبران فناوری در انجام آن با مشکل مواجه بوده اند و به طور موثر در فرآیند تصمیم گیری استراتژیک ،ب و کار ادغام شده است،” نویسندگان با جزئیات بیشتر توضیح می دهند.
فناوری باید بخشی از این تفکر استراتژیک باشد. حداقل 43 درصد از رهبران ،ب و کار نگران این هستند که آیا زیرساخت من،ی برای مدیریت هوش مصنوعی نسلی دارند یا خیر. در طی دو سال آینده، آنها انتظار دارند 50 درصد از بودجه خود را صرف مح،ات ابری هیب، و ،یبی از هوش مصنوعی کنند.
همچنین: پیشبینیهای چرخه تبلیغات گارتنر در سال 2024 در مورد آینده هوش مصنوعی (و سایر فناوریها) به ما چه میگویند
پیشنهادات ارائه شده توسط نویسندگان گزارش برای بهبود ارائه خدمات فناوری اطلاعات به مشاغل عبارتند از:
-
مشارکت بیشتر ،ن در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی. در این گزارش آمده است: «نسل هوش مصنوعی فوریت جدیدی در مورد کمبود ،ن در حوزه فناوری اطلاعات که بهطور تاریخی تحت سلطه مردان است، ایجاد میکند. در مطالعه سالانه ،ن IBM IBM در سال 2024، 67 درصد از مدیران زن گفتند که به اندازه کافی ،ن در مورد هوش مصنوعی مولد گفتگو نمی کنند، هنگامی که سوگیری در ،وجی مدل هوش مصنوعی مضر یا نادرست بازی می کند، نیروی کار متنوع به یک محافظ برای بهبود اعتماد و ارزش ویژه برند تبدیل می شود. رهبران فناوری باید ،ن را تشویق کنند تا متخصص فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی شوند تا نه تنها استعداد استعداد را افزایش دهند، بلکه دیدگاههای مهمی را نیز به دست آورند که تحولات هوش مصنوعی آینده را شکل خواهد داد.»
-
پرداخت بدهی فنی را به یک ضرورت تجاری تبدیل کنید: «سیستمهای قدیمی را مجدداً معمار کنید تا برای هوش مصنوعی آماده باشند، چالشهای زیرساختی قدیمی را به،وان موانع تجاری که از پذیرش سریع و گسترده هوش مصنوعی جلوگیری میکند، بازنگری کنید.
-
استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت هوش مصنوعی بهتر: “از دستیاران کد هوش مصنوعی نسل بعدی برای مدرن ، برنامه های کاربردی برای ابر هیب، و هوش مصنوعی استفاده کنید. زیرساخت های خود را برای هوش مصنوعی در همه جا بهینه کنید. وضعیت فعلی زیرساخت خود را با تمرکز بر هوش مصنوعی در همه جا مرور کنید.”
-
اندازه گیری، اندازه گیری و تعیین کمیت تأثیر فناوری بر نتایج ،ب و کار: شایان ذکر است، این مطالعه در میان مدیران ارشد فناوری با عملکرد بالا که در این نظرسنجی شناسایی شده بودند، نشان داد که سازمانهایی که سرمایهگذاریهای فناوری را به نتایج تجاری قابل اندازهگیری مرتبط میکنند، به رشد درآمد 12 درصدی دست پیدا میکنند.
-
در مورد نتایج صحبت کنید، نه داده ها: با پیدا ، یک زبان مش، با شرکت بر اساس بهبود تجربه مشتری و نتایج رانندگی، بر روی اه، مش، تمرکز کنید تا تکنولوژی و شرکت را به درک مش،ی از سفر و نقاط دردناک سوق دهید.
-
مشارکت نیروی کار: به نیروی کارتان اجازه دهید نحوه استفاده از هوش مصنوعی را برای کمک به کار بهتر و سریعتر تعیین کنند.
این روزها اداره یک ،ب و کار موفق به م،ای اداره یک شرکت فناوری موفق نیز می باشد. انتظار می رود فناوری در مقایسه با آنچه که یک دهه پیش بود، چیزهای زیادی ارائه دهد و این انتظارات مطمئناً افزایش خواهند یافت.
منبع: https://www.zdnet.com/article/business-leaders-are-losing-faith-in-it-according-to-this-ibm-study-heres-why/#ftag=RSSbaffb68