استانداردهای طراحی سالن های آمفی تئاتر و فضاهای جانبی

کار تیمی و تعامل اعضای گروه تا چه اندازه بر میزان فعالیت شما طراحی داخلی دفتر کار اداری تأثیرگذار است؟ پارتیشن اداری آماده دقیقا بر خلافت آن دسته پارتیشن هایی است که کارشناسان دکوراسیون اداری برای بازدید از پروژه شما وقت گذاشته و با توجه به ابعاد و همه شرایط دقیق مخصوص خود مجموعه طراحی و ساخته میشود. شما می توانید با توجه به نیاز و خواسته خود، پارتیشن هایی را سفارش دهید که دارای قابلیت حرکت می باشند. با این وجود، با تمرین برنامه ریزی طراحی دکوراسیون اداری دفتر خود، می توانید مزایای استفاده از پارتیشن بندی را بدون اینکه دفتر خود را بیش از حد شلوغ کنید، داشته باشید . این پروزه که در سال 1400 در یک دفتر کار در شهرک غرب انجام شد.

دکوراسیون داخلی محیط اداری

همکاری و تطبیقپذیری به عملکرد یک دفترِ کار مدرن خیلی کمک میکنه. مبلمان مدرن یا کلاسیک، رنگ مبلمان، طرح و جنس مبلمان از مهمترین عواملی است که در خرید انواع مبلمان اداری مدرن باید لحاظ شود. مهم ترین ویژگی ویژگی این مبلمان ها سلطنتی بودن آن ها است. در گام اول شرکت طراحی دکوراسیون اداری به بررسی امکانات، فضای موجود، نیاز ها و خواسته های کارفرما می پردازد تا بتواند طراحی جذاب و کارآمدی را به کارفرما تحویل دهد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از چوب در طراحی داخلی اداری میپردازیم. متریال هایی نظیر شیشه و چوب جذابیت خاصی را به دیزاین های اداری می بخشند و شکوه آن ها را افزایش می دهند بنابراین بهتر است شما در دیزاین های کلاسیک از طرح و نقش های خاص استفاده نمایید. شما می توانید از پرده های کلاسیک و سلطنتی برای سبک کلاسیک استفاده کنید.

طراحی داخلی اداری و دفتر کار

برای انتخاب پارتیشن مناسب میتوانید با ما در ارتباط باشید. اگر شما جزء سازمانی هستید که از رنگ سازمانی خاصی باید استفاده کنید لازم است این رنگ را در انتخاب و سفارش مبلمان اداری نیز رعایت کنید در غیر این صورت با توجه به علایق و سبک کاری مورد نظر می توانید از رنگبندی متناسب استفاده کنید و محیط را برای کارمندان و همچنین مشتریان جذاب جلوه دهید. اما باید توجه داشته باشید که این قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل اصلی موثر در قیمت پارتیشن اداری، جنس مصالحی است که برای ساخت آن به کار رفته است. انتخاب نوع پارتیشن برای فضای اداری بستگی به نیازهای کسب و کار فردی دارد، اگرچه چند نکته اساسی و مهم وجود دارد که باید در نظر داشت.

دکوراسیون داخلی اداری کلاسیک

نکته مهم دیگر، جنس پارتیشن است. با وجود مزیت های زیادی که استفاده از پارتیشن در فضای داخلی ایجاد می نماید، نیاز به کسب اطلاعات درباره پارتیشن مناسب و قیمت پارتیشن ها در این زمینه مهم است. یکی از این شرکت ها، گروه معماری محمد آتشی است که با 15 سال سابقه در حوزه دکوراسیون داخلی و معماری توانسته است پروژه های زیادی را با موفقیت به اتمام برساند. پارتیشن اداری دست دوم این روز ها بیشتر از قبل مورد استفاده و توجه مدیران شرکت ها قرار گرفته است. پیش از سپردن کار به یک معمارداخلی با تجربه خودتان فضا را با توجه به ایده های زیر بررسی کنید و نیازهای خود را به عنوان کارفرما با معمار درمیان بگذارید! طول ردیف: حداكثر 16 صندلی برای هر راهرو توصیه می شود اما در صورتی كه برای هر 3 راهرو یک در خروجی به عرض 1 متر در نظر گرفته شود و به ازای هر راهرو حداكثر 25 صندلی می توان نصب كرد، ضمنا برای هر تماشاچی به صورت نشسته باید فضایی برابر با حداقل 0.5 متر مربع محاسبه کرد.

دکوراسیون داخلی شرکت اداری

اگر با در نظر گرفتن فضا و محیط کار خود تصمیم گرفته اید برای تفکیک بخش های مختلف از پارتیشن بندی استفاده کنید، بهتر است پیش از اقدام برای خرید، به این توجه کنید که پارتیشن ها قرار است چه نوع کاربردی داشته باشند. بایستی توجه داشت که پارتیشن ها یکی از بخش های مهم و تعیین کننده در ساختار دکوراسیون داخلی می باشند و از این رو، به کار بردن پارتیشن های بی کیفیت، توصیه نمی شود. این پارتیشن ها در اندازه های متنوعی ساخته می شوند و افرادی که مایل هستند در فضای کار خود از پارتیشن های تک جداره بهره بگیرند، می توانند با توجه به نیاز و سلیقه خود به انتخاب بپردازند. در محیط های اداری با توجه به متراژ آن ها بخش ورودی نقش به سزایی در ظاهر و طراحی مکان مورد نظر خواهد داشت که برای جداسازی آن می توان از پارتیشن استفاده کرد.

طراحی داخلی شرکت اداری

برای افزایش تمرکز کارکنان، لازم است بخش های مختلف فضا، مثل مکان های پر رفت و آمد، از جمله اتاق کپی و اتاق کارگزینی با کمک پارتیشن بندی از سایر بخش ها که رفت و آمد کم تری دارند، جدا شوند. این نوع پارتیشن دیدها را محدود می کند و یک حریم خصوصی را برای شما ایجاد می کند. به غیر از شیشههای مات و حکاکی لوگو یک شیوۀ دیگر برای نصب پارتیشن اداری مدرن این است که از شیشههای رنگی استفاده کنید. فضای کافی برای 8 کاناپه و میز 6 متر مربع است پس برای یک گروه 16 نفره ما 40 متر مربع فضا می خواهیم. حجم فضا در آمفی تئاترها معمولا حدود 4 الی 5 متر مكعب به ازای هر تماشاچی و در فضاهای اپرایی و موسیقایی حدود 6 الی 8 متر مكعب در نظر گرفته می شود. در روش چهارم حضور و تبادل نظر در نمایشگاه یک غرفه کوچک و ساده می تواند کافی باشد.

دکوراسیون داخلی واحد اداری

این صفحات شیشه ای با یک مهر و موم مخصوص سیلیکونی شفاف در قاب آلومینیومی، ثابت می شوند. این صفحات همچنین، ترافیک رفتوآمد افراد را بین خود تقسیم میکنند. مدل های متحرک و قابل جابهجایی به انعطافپذیری دفتر کار شما کمک میکنند. پارتیشن با پلان باز محیطی است که در آن کارکنان بدون ایجاد دیوارهای حائل کار میکنند. طراحی دکوراسیون اداری به صورت باز که روشی جدید و امروزی محسوب می گردد، دیوارهای کم تر و ایجاد فضای کاری باز و گستره را شامل می شود که امروزه طرفداران بسیاری دارد. امروزه محیط های اداری فضای زیادی ندارند که بتوان با ساخت دیوار بخش های مختلف را از یکدیگر مجزا کرد.

دکوراسیون داخلی اداری

نور طبیعی به ایجاد بهره وری بهتر و یک محیط کار لذت بخش تر کمک می کند ، بنابراین هرچه بیشتر بتوانید نور طبیعی را در ایده های دکوراسیون اداری خود بیاورید ، برای رفاه کلی کل تیم بهتر است. اگر علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شیوههای کاربرد آن در طراحی داخلی فضای مورد نظر، و نحوه کارکرد آن برای استفاده بهینه از فضا مطلع شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. شما دیگر اصلا نیاز نیست برای تفکیک فضاهای داخلی خانه ی خود از دیوارهای صلب همیشگی استفاده کنید. از طرف دیگر روش طراحی نیز میتواند بر راندمان کار تأثیر بگذارد. در این روش، شما میتوانید از تمام سبکهای پارتیشنبندی فوق، بر اساس نیاز و کاربرد هر فضا استفاده کنید. هر گاه در طراحی و ساخت آن از فریم های آلومینیومی استفاده شود به آن پارتیشن آلومینیومی می گویند. شما می توانید از هر طرحی و از هر نوع چوبی برای فضاهای داخلی خود استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی فضاهای اداری

استفاده از پارتیشنهای اداری در داخل ادارات برای کارمندان و تمرکز در کار آنها بسیار تأثیر داشته و سبب افزایش اشتیاق کارمندان به دلیل وجود حریم شخصی در کار می شود. پارتیشنن اداری تک جداره در مقایسه با نوع پارتیشن اداری دو جداره، قیمت بسیار مناسبی دارند. شرکت مشاوره دکوراسیون اداری پادیران با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع پارتیشن اداری و تولید مبلمان اداری در این مطلب شما را با اساسیترین کاربرد پارتیشن اداری و انواع آن از جمله پارتیشن تک جداره و پارتیشن دو جداره آشنا میکند. در ادامه، ضمن معرفی این فاکتورها به شما روشی ساده برای آگاهی از قیمت پارتیشن ها معرفی خواهیم کرد. در اصول طراحی داخلی اداری با انتخاب رنگهای مناسب برای دکوراسیون دفتر کار خود میتوان بر روی تعامل و همکاری کارمندان، پیشرفت کار، راندمان کار کارمندان و خلقیات آنها و مشتریها تاثیر زیادی گذاشت.

علاوه بر این اگر دفتر کار کوچکی دارید به کمک پارتیشن بندی میتوانید با فضاسازی بیشتر و استفاده از بخشهای بلااستفاده از صرف هزینههای بالا جهت نقلمکان به دفاتر بزرگتر جلوگیری کنید. برای مثال پارتیشنهای اداری چوبی طرحدار نسبت به پارتیشنهای اداری چوبی ساده دارای قیمت بیشتری بوده و از اینرو در صرف هزینه با یکدیگر متفاوت میباشند. فضای صرف ناهار برای چهار نفر دیده شده است. • روحیه و انگیزه ی کاری برای کارمندانی که فضاهای آنها با پارتیشن به زیبایی تفکیک شده است، بیشتر خواهد بود. و هم چنین تاثیر دکوراسیون اداری در جذب مشتری نیز بیشتر میشود. نماز خانه که در آن، نماز جماعت و فرادا و هم چنین مراسم مذهبی برگزار می شود. در این فضاها میزها و فضاهایی نیز برای استفاده کنندگان از کتابها و منابع و هم چنین کارکنان کتابخانه بایستی در نظر گرفته شود. آن ها فضایی را برای مشتریان فراهم می کنند تا افکارشان را سازماند هی کنند، فرمها و اسناد را با هم دریافت کنند، و در زمانی که منتظر دیدن شما هستند، احساس کنند که شما کی هستید و سازمان شما چه می کند.

طراحی و دکوراسیون داخلی اداری

همچنین برای زیباتر شدن فضا میتوان بخشی از شیشهها را به صورت مات کار کرد و روی آن لوگو و یا شعار سازمان را حک نمود. اما برای جدا کردن کامل دو عرصه ی فضایی بهتر است ارتفاع پارتیشن تا سقف ادامه پیدا کند. برای مثال برخی پارتیشنها کوتاه بوده و فقط توسط پیچ به زمین متصل میشوند و برخی هم دارای ابعاد بیشتری بوده و علاوهبر زمین به سقف هم وصل شده و به همین دلیل دارای قیمتهای متفاوتی هم میباشند. بهعنوان مثال پارتیشن اداری شیشه ای با پارتیشن اداری چوبی از لحاظ جنس متریال و نوع نصب با یکدیگر متفاوت بوده و بنابراین دارای قیمتهای متفاوتی هم میباشند.

طراحی داخلی پارتیشن اداری

همانطور که گفته شد پارتیشنهای اداری برحسب جنس متریال، نوع پارتیشن، جداره و غیره دارای قیمتهای متفاوتی بوده و این عوامل در قیمت نهایی پارتیشنها اداری بسیار تاثیرگذار هستند. این را هم در نظر داشته باشید که کیفیت متریال به کار رفته در پارتیشنهای اداری یکی از عوامل اصلی در تعیین قیمت نهایی پارتیشنها است. در این فضا ها باید از متریال های شفاف مثل شیشه استفاده کرد مثلا برای جداکردن اتاق ها پارتیشن های تمام شیشه بهتر از پارتیشن های ام دی اف هستند. طراحی تجهیزات و دکوراسیون داخلی شرکت با چوب و متریال شبیه به آن، هنوز انتخاب بسیاری از کارفرماها است. کار کردن چوب در بخشی از سقف در امتداد پارتیشن نیز می تواند به تاثیر گذاری فضا کمک کند. پارتیشن اداری می تواند مقداری جدی تر و رسمی تر باشد و شما طرح لوگوی خود را در قالب چوب برش دهید و در جایی از فضای اداری خود نصب کنید.

بهره مند بودن از گارانتی و خدمات پس از فروش، از دیگر خصوصیاتی است که باید در زمان سفارش و خرید پارتیشن های اداری مد نظر قرار دهید. در طراحی این ادارات میز ها، صندلی ها، قفسه ها، کامپیوتر و وسایل دیگر نباید باعث شود تا فضای اداره کوچک و کم دیده شود. این پارتیشن ها به دلیل وزن و استقامت بالا بدون نیاز به ستون روی زمین قرار میگیرند و قابلیت نصب و آویزان کردن قفسه و یا کمد دیوار کوچک را دارند. کافیست یک قسمت کوچک از دفتر کار خود را با یک پارتیشن اداری چوبی مشبک از دیگر بخش ها جدا کنید. این موضوع روی انتقال صدا بین بخش های مختلف، تاثیر مهمی دارد. این موضوع همچنین به کاهش استرس افراد در محیط کار کمک میکند. در این صورت می توانید اتاقی با ابهت به همراه دیزاینی زیبا فراهم کنید و البته از پرده کرکره نیز برای ایجاد حریم خصوصی در اتاق مدیریتی خود، کمک بگیرید.

برای همین بسیاری از طراحان داخلی برای طرح ها و دیزاین های مختلف سراغ آن می روند. پارتیشن اداری دارای مدلها و انواع گوناگونی بوده که آنها را از لحاظ عملکرد، طراحی و زیبایی با دیگر پارتیشن ها متمایز میکند. زیبایی و کاربردی بودن پارتیشن اداری شیشه ای نیازی به وصف ندارد. استفاده از پارتیشن اداری موجب می شود کارکنان در حین کار همدیگر را ببینند و این کار به آنها انگیزه بیشتری می دهد. یکی از اصلی ترین این مشکلات امکان شکستن و آسیب دیدن پارتیشن حین جابجایی و حمل و نقل خواهد بود. پر اهمیت ترین وسایل برای اتاق مدیریت مبلمان اداری آن است و برای انتخاب و چینش آن باید بسیار با ظرافت عمل کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد مانند هر تخصص دیگر، داشتن دانش و تسلط به اصول طراحی داخلی و استانداردهای آن برای طراحی فضاها، نحوه دسترسیها و جلوگیری از تداخل وظایف هر بخش با بخش دیگر، از اهمیت ویژهای برخوردار است.

در این بخش تشابه حداکثری نتیجه نهایی با طرحهای سه بعدی و همینطور نظارت کامل مجموعه بر روند اجرای پروژه، اهمیت بالایی دارد. وقتی به طراحی داخلی یک شرکت یا اداره ، پرداخته می شود، اهمیت وجود پارتیشن ها را نمی توان نادیده گرفت. پارتیشن های اداری تک جداره، عموما از دیواره های شیشه ای تشکیل می شوند و چهارچوب آن ها نیز ممکن است از جنس شیشه باشد. از انواع پارتیشن های دوجداره نیز به صورت ثابت استفاده می شود. اما کیفیت و زیبایی پارتیشن های چوبی را ندارند.پارتیشن های چوبی ثابت را در فضاهای اداری می توان به کار برد.